Elkezdődött a Mosoni-Duna híd helyére tolása. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint a 813. sz. főút III. ütem keretében megvalósuló Mosoni-Duna műtárgy, 180 méter hosszú mederhíd felszerkezete a szerelőtéren elkészült. A híd kialakítása hálós elrendezésű kábelekkel függesztett ortotróp acél pályaszerkezetű „kosárfüles” ívhíd lesz.
A kivitelező 2017. október második hetében megkezdte a kész szerkezet vízszintes irányú mozgatását, tolását, hogy az a végleges pozíciójába kerüljön. A szerkezet tolása a szerelőtéren kialakított 6 darab szerelőtéri csúszkán, valamint a 4 segédjármon és a 3-as támaszon kialakított csúszkákon történik. A szerelőtéren a szerkezetet 6 db csúszka támasztja alá, ami a sínekből kiépített toló pályán mozog. A mozgatás 4 darab száz tonnás toló hidraulikával történik. A betolás a függesztő kábelek elhelyezésével együtt 59 fázisból tevődik össze. A vízszintes mozgatás 52 egységből áll, egy tolási egységhez 3,6 m vízszintes irányú mozgás tartozik. A szerkezetet mindig a végleges pozíciójában kell tartani, ezért a csúszkáknál a magasságot folyamatosan állítani kell. A hidat csak 36 km/h alatti szélsebesség esetén szabad mozgatni. A betolás várhatóan 15-20 napig tart majd.
A kivitelező párhuzamosan végzi útépítési feladatait is. A 14. sz. főút – 1301 j. út közötti főpálya szakaszon elkészült az aszfaltozás, és megkezdődtek a befejező munkálatok: a humuszolás, padkázás és a forgalomtechnika kialakítása. A projekt a tervezett ütemezésnek megfelelően halad, befejezése 2018 II. félévére várható.
A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg, magyar költségvetési forrás felhasználásával. A Győr elkerülő harmadik szakasz kivitelezését az SHS Konzorcium (tagjai: STRABAG Általános Építő Kft., Hódút Kft. és STRABAG AG) végzi, a kivitelezés nettó összege 14,85 milliárd forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.