A német autóipari konszern pénteken közölte, hogy az év első kilenc hónapjában nettó nyeresége több mint 30 százalékkal 7,7 milliárd euróra emelkedett, a rendkívüli tételek nélkül számított működési eredmény pedig 13,2 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 11,3 milliárdról. Az árbevétel 6,8 százalékkal 170,8 milliárd euróra emelkedett.
A harmadik negyedévben azonban a dízelbotránnyal kapcsolatos költségek miatt felére, 1,4 milliárd euróra esett vissza a konszern nettó nyeresége. A VW szeptember végén jelezte, hogy további 2,6 milliárd euró kiadással kell számolni, így az emissziós értékek meghamisítása, a visszahívások, kártalanítások és büntetések, már 25,1 milliárd eurójába kerültek a VW-nek.
Az egyszeri költségektől megtisztított működési eredmény viszont meglepően nagy mértékben, 15 százalékkal 4,31 milliárd euróra nőtt, míg a legoptimistább elemzői becslés is csak 4,17 milliárd volt. Az árbevétel a harmadik negyedévben 6 százalékkal 55 milliárd euróra emelkedett.
A világ legnagyobb autógyára nettó 25 milliárd euró likvid eszközzel rendelkezik, amire szükség is van, mert a „dízelgate” ügynek még nem látni a végét – mutatnak rá elemzők.
A VW közölte, hogy az árbevétel az idén várhatóan 4 százalékkal meghaladja a tavalyi 217,3 milliárd eurót és az árbevétel-arányos nyereség nagyobb lesz a korábban becsült 6-7 százaléknál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.