A Wizz Air legfontosabb mutatói egységesen 25 százalékkal nőttek a szeptemberrel zárult üzleti fél évben, ennek ellenére a diszkont-légitársaság árfolyama vészjelzéseket adott le Londonban: a kurzus csaknem 10 százalékkal ereszkedett lejjebb, mivel az elemzők lelkesedését még a folyó üzleti év profitkilátásainak javításával sem tudták fenntartani. A közép-európai piacra fókuszáló légitársaság a fél év során 15,62 millió utas elszállításából 1,15 milliárd euró bevételre tett szert, és ebből rekordnagyságú, 288 millió euró adózott eredménye származott. A profitmarzs viszont lecövekelt az egy évvel korábbi 25,1 százalékon, jóllehet ennek emelkedését örömmel vették volna a befektetők. A szabad készpénzállomány szeptember végén 1,03 milliárd euró volt.
A kihasználtságra nem lehetett panasz, az 1,7 százalékponttal 92,8 százalékosra nőtt, s ezen még egy százalékpontnyit javítani tudnak az idén. Az viszont kellemetlen hír, hogy az egy utaskilométerre eső bevétel 0,7 százalékos emelkedésével szemben a költségeknél 1,9 százalékos pluszt mutattak ki. Közrejátszhatott ebben a Wizz Air dinamikus terjeszkedése, hiszen a vizsgált időszakban alakította ki bázisát Lutonban és Várnában, 51 új úti céllal szélesítette kínálatát, s hét új Airbust állított üzembe, amelyekkel 86 tagúra bővül a flotta. A személyügyi kiadások csaknem 30 százalékkal 72 millió euró fölé nőttek a fél évben, amit a légitársaságok képzett munkaerőért, elsősorban a pilótákért vívott harca magyaráz.
A fejvadászat helyett a Wizz Air saját pilótaképzéssel vonná ki magát ebből a csatából. Kurzusait Lengyelországban indítja, s a kadétprogramja a pilóta-utánpótlásának 30-40 százalékát fedezi majd.
Váradi József szerint az Air Berlin, az Alitalia és a brit Monarch csődje további bővülési, piacszerzési lehetőséget jelent számukra, s a vezérigazgató a Reutersnek jelezte, hogy az október elején hirtelen leállt Monarch leszállási jogait és helyét átvennék a lutoni repülőtéren. A Brexit utáni időre egy brit leánycég megalapításával is készülnek, hogy az Egyesült Királyság és Európa közötti járataik üzemeltetésében ne lehessen fennakadás.
A Wizz Air javított a jövő március végével záruló 2018-as üzleti év profitvárakozásain: a korábbi 250-270 millió eurós sávból a 265-280 milliósba csúsztatta át a nyereség várható helyét. Igaz, a Barclays elemzői szerint ennek jelképes jelentősége van, mivel a piaci várakozások eddig is a sáv felső határánál jártak. A költségek aránytalan emelkedésére hivatkozva a Wizz Air-részvényt vétel helyett tartásra javasolja a Barclays.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.