A tájékoztatás szerint a NEXT-E 222 több szabványt is támogató gyors, és 30 ultragyors elektromos jármű (e-jármű) töltésére alkalmas állomást telepít hat közép-kelet-európai országban – Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban és Romániában – a fő közlekedési útvonalak mentén.
A közleményben a Mol felidézi, az Európa Tanács 2017 júliusában jelentette be, hogy a NEXT-E elektromos jármű projektje 18,84 millió euró társfinanszírozásban részesül az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) programban.
A NEXT-E konzorcium az E.ON-csoport vállalataiból (Zapadoslovenská energetika – Szlovákia, az E.ON – Cseh Köztársaság, az E.ON Magyarország és az E.ON Románia), a Mol-csoport vállalataiból (az összes résztvevő ország leányvállalatai), a horvátországi Hrvatska elektroprivreda-ból (Szlovénia és Horvátország), a Nissanból és a BMW-ből áll.
Fasimon Sándor, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója közleményben kiemelte, a Mol-csoport tavaly meghirdetett, 2030 Enter Tomorrow stratégiájának megfelelően nyitni kívánnak az elektromos közlekedés irányába. A NEXT-E projektben való részvételük fontos mérföldkövet jelent e stratégia megvalósításában. Céljuk, hogy a Mol-csoport az e-üzemagyag piacán is meghatározó magyarországi és régiós szereplővé váljon – tette hozzá az ügyvezető igazgató.
A tervek szerint két fázisban történik majd meg a gyorstöltők és az ultragyors töltők telepítése: az előbbi munkálatai 2018-ban, az utóbbié 2019-ben kezdődnek el, hogy az új generációs, hosszú utakra is alkalmas elektromos járművek igényeit is kielégítse a rendszer. A program a tervek szerint 2020-ban fejeződik be – tájékoztatott a Mol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.