A Tesco vásárlói tízféle piros és négyféle zöld almából választhatnak az áruházakban, melyek között újdonságként az édes, lédús Evelina és a ropogós húsú, kissé savanykás Gloster is megtalálható. Az áruházakban kapható fajták közül a legnépszerűbb az Idared, ebből 2000, míg Jonagoldból 1200, Goldenből pedig 1100 tonna eladására számít idén a vállalat. Az áruházlánc egész éves gyümölcsértékesítésének 12 százalékát teszi ki az almaeladás. Az almákat február és március között keresik a legtöbben, ekkor jellemzően közel 2500 tonnát értékesít a Tesco.
„Az alma erősíti az immunrendszert, védi a szívet, és magas kalciumtartalmának köszönhetően segít a vérnyomás szabályozásában is, ezért fontosnak tartjuk, hogy pozitív egészségügyi hatásaira felhívjuk vásárlóink figyelmét. Az országos kampány keretében november 17. és 18. között 7 áruházunkban 14 fajta almát kóstolhatnak meg vásárlóink”– mondta Töreki Anita, a Tesco közép-európai kereskedelmi üzletágának, zöldség-gyümölcs kategóriáért felelős vezetője a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) almafogyasztást népszerűsítő promóciós programjához kapcsolódóan.
A Tesco szállítóinak meg kell felelniük az áruházlánc Élelmiszer-előállítási Szabványának (TPPS), a polcokra kerülő gyümölcsök pedig naponta többször is érzékszervi minőségi vizsgálaton esnek át annak érdekében, hogy a vásárlók csak a legjobb minőségű almákat találják az áruházakban. A gyümölcsöket leszedés után alacsony oxigénszintű közegben, 0 °C-hoz közeli hőmérsékleten tárolják, az áruházban a polcra kerülésig hűtött térben tárolják, majd minőségük folyamatos ellenőrzése mellett, maximum 5 napig hagyják az eladótérben.
Azokat az almákat, amelyeket nem vesznek meg a vásárlók, de még fogyaszthatóak, a Magyar Élelmiszerbank Egyesületen keresztül jótékony célra ajánlja fel az áruházlánc.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.