Vera Jourová, az Európai Bizottság jogérvényesülésért felelős biztosa kijelentette,
a Volkswagen nem teljesítette teljes mértékben a kötelezettségvállalásait, sokkal többet kell tennie az uniós fogyasztók érdekében.
Az Európai Uniónak le kell vonnia a tanulságokat, és meg kell erősítenie az uniós jog végrehajtását, hogy a vásárlók hatékonyabban tudják védeni jogaikat különösen olyan esetekben, amikor nagyvállalatokkal kerülnek szembe.
A tagállamok fogyasztói hatóságai arra szólították fel a Volkswagent, hogy gyorsítsa fel az autók javítását és emelje a szervizelés színvonalát, ugyanis a károsanyag-kibocsátást manipuláló szoftverhamisítás az EU-ban eladott autók 73 százalékát is érintheti. A hatóságok azt is követelték, hogy a Volkswagen kezelje körültekintőbben úgy a javítás előtti, mint az azt követően érkező panaszokat és nyújtson részletes tájékoztatást az összes érintettnek a javításokról.
Az ügy legutóbbi fejleménye, hogy a német közúti közlekedési hatóság (KBA) egy héttel ezelőtt elrendelte több tízezer Volkswagen Touareg típusú terepjáró visszahívását a károsanyag-kibocsátást manipuláló szoftverek miatt. A gépjárművek többsége – 31 800 terepjáró – nem Németországban van forgalomban. A KBA adatai szerint ezeknél az autóknál két olyan szoftveres megoldást is rendszeresítettek, amely manipulálja a károsanyag-kibocsátást, azzal a céllal, hogy a motor vizsgálati körülmények között megfeleljen a környezetvédelmi előírásoknak. A szoftvereken most telepíteni kell a hatóságilag jóváhagyott frissítéseket, hogy a kocsi a forgalomban is megfeleljen a károsanyag-kibocsátási szabályoknak.
https://www.vg.hu/penzugy/tozsde/het-evet-kapott-dizelbotranyert-felelossegre-vont-oliver-schmidt-706853/
A Touaregek esete újabb fejezet a Volkswagen csoport dízelbotrányában, amely 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a társaságot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a műszaki vizsgán folytatott mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogénoxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A gyártó elismerte a csalást. Az ügy világszerte a Volkswagen csoport korábbi adatai szerint mintegy 11 millió gépjárművet érint, ebből 8,5 milliót az EU-ban adtak el.
Hasonló visszaélés gyanújába került a Daimler is,
amely július közepén bejelentette, hogy önként módosítja a káros anyag tisztítását végző berendezést szabályozó szerkezet beállításait több mint hárommillió Mercedes-Benz típusú dízelautónál.
Az uniós bizottság tavaly december elején kötelezettségszegési eljárást indított Németországgal, Luxemburggal, Spanyolországgal és az Egyesült Királysággal szemben – vagyis azon tagállamok esetében, amelyek típusjóváhagyást adtak ki a Volkswagen Group AG számára az Európai Unióban – mivel annak ellenére nem szabták ki a nemzeti jogszabályaikban foglalt szankciókat, hogy a vállalat illegális kiiktató szoftvert alkalmazott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.