A prémiumkategóriában, a 600 dollár feletti árszegmensben az Apple piaci részesedése emelkedett mind éves, mind negyedéves összevetésben még az értékesítési volumen enyhe csökkenésével együtt is. Az átlagos készülékár (average selling price, ASP) is az Apple esetében nőtt a legnagyobb mértékben, 23,9 százalékkal az iPhone X modell bevezetésének köszönhetően.
A prémium szegmensben azonban egyre nagyobb konkurenciát támaszt az Apple-nek a kínai Huawei. Míg 2016 negyedik negyedévében a 600 dollár feletti árszegmensben eladott készülékek két százalékát szállította a Huawei, addig a tavalyi negyedik negyedévben már nyolc százalékát.
A középkategóriás modellek piacát az OPPO és a Vivo uralja Kínában. Mindkét cégnél megemelte az átlagos készülékárat a modellválaszték ritkítása az olcsóbb piaci szegmensekben, ami viszont egyúttal az eladási volumen és a piaci részesedés csökkenését is maga után vonta.
A legnagyobb piaci részesedést az éves eladásokból és a negyedik negyedévi értékesítésekből is a Huawei szakította ki magának. Az éves 444,3 millió eladott okostelefonhoz a Huawei 20,4 százalékkal járult hozzá 90,9 millió készülék eladásával, a negyedik negyedévi 114,3 millióhoz pedig 24,3 millióval, az egész 21,3 százalékával.
A Huawei éves és negyedéves összevetésben is növelte piaci részesedését. Tavaly a harmadik negyedévben 19,5 százalékos, 2016 negyedik negyedévében 16,8 százalékos részesedéssel rendelkezett, az egész évben pedig 16,4 százalékossal.
A Huawei a negyedik negyedévben 6,5 százalékkal több készüléket értékesített, mint 2016 utolsó negyedévében, 2017 egészében pedig 18,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Nagyságrendi rangsorban az OPPO és a Vivo követi a Huaweit a kínai piacon. A negyedik negyedévben 17,5 százalék és 16,5 százalék volt a piaci részesedésük, 2017 egészében pedig 18,1 és 15,4 százalék. A két cég éves eladási volumene alig változott, a negyedik negyedévi azonban az egy évvel korábbihoz képest az OPPO esetében 18,5 százalékkal, a Vivo esetében 13,0 százalékkal csökkent a szűkített modellkínálat miatt.
A legnagyobb mértékben a kínai piac harmadik legnagyobb szereplője, a Xiaomi növelte eladásait: tavaly 32,6 százalékkal, a negyedik negyedévben pedig 57,6 százalékkal.
A cég tavaly 12,4 százalékos, a negyedik negyedévben 13,9 százalékos piaci részesedésre tett szert. Az előző évben 8,9 százalék volt a piaci részesedése, 2016 negyedik negyedévében pedig 7,4 százalék.
Az Apple 12,9 százalékra növelte piaci részesedését a negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 11,3 százalékról és a harmadik negyedévi 7,7 százalékról. A negyedik negyedévben az Apple 14,8 millió iPhone-t adott el Kínában, 0,9 százalékkal kevesebbet, mint 2016 negyedik negyedévében. Tavaly a teljes évben az Apple 41,1 millió okostelefont értékesített, 8,3 százalékkal kevesebbet, mint 2016-ban. Éves piaci részesedése eközben 9,3 százalékra csökkent 9,6 százalékról.
Az öt legnagyobb gyártón kívül az összes többi gyártó 20,5 millió okostelefont értékesített a negyedik negyedévben és 108,2 milliót az egész évben. A negyedéves értékesítési volumen 50,7 százalékkal, az éves 31,0 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A negyedik negyedévben a „kicsik” 18,0 százalékos piaci részesedésre tettek szert, lényegesen kisebbre a 2016 negyedik negyedévi 30,7 százaléknál. Tavalyi éves piaci részesedésük pedig 24,3 százalék volt, kisebb a 2016-os 33,5 százaléknál.
https://www.vg.hu/vallalatok/kinaban-kevesebb-okostelefont-vettek-765645/
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.