A Földművelésügyi Minisztérium (FM) keddi közleménye szerint Feldman Zsolt kifejtette, hogy a világ lakosságának egyre nagyobb mennyiségű és javuló minőségű élelmiszerre van szüksége. Az élelmiszertermelő ágazatok azonban kettős szorításban szembesülnek ezzel a kihívással, mert míg keresleti oldalon a népességnövekedés, az urbanizáció és a növekvő életszínvonal jelent kihívást, addig kínálati oldalon az éghajlatváltozás, a természeti erőforrások szűkülése és a környezetterhelés.
Kiemelte, Magyarország számára a mérsékelt klíma, a kiváló termőföld és a mezőgazdaság számára rendelkezésre álló vízvagyon évszázadok óta biztosítja, hogy megfelelő technológiával és tudással ne csak a magyar lakosságot lássa el kiváló minőségű és biztonságos élelmiszerrel, hanem jelentős mennyiségű mezőgazdasági terméket, élelmiszert exportálhasson más országok fogyasztói számára is.
Rámutatott, hogy a magyar élelmiszergazdaságban a mostaninál 60 százalékkal nagyobb termelési potenciál van, napjainkban a hatékonyság növelésének egyre fontosabb eszközei a digitális technológiák, ezen belül a precíziós gazdálkodás alkalmazása.
Feldman Zsolt szerint a precíziós gazdálkodás egyre inkább megkerülhetetlenné válik Magyarországon is, a takarékosabb inputanyag-felhasználás, a jobb minőségű információk vagy egyszerűen az ezek alapján hozott jobb döntések széles körű elterjedtsége pedig több tíz milliárd forinttal emelheti meg az ágazat kibocsátási értékét.
Mint fogalmazott a magyar agrárium munkaerőhiánnyal küzd, és ebben megoldás lehet a növekvő gépesítés és a digitális megoldások elterjedése.
Szerinte ez nem jelenti azt, hogy csökkenne az ember szerepe a gazdálkodásban, sőt, a digitalizáció átalakítja a munkaerő-keresletet, elsősorban magasan képzett, a termelésben közvetlenül résztvevő munkaerő iránt növeli az igényt.
Megjegyezte, hogy a kormány kiemelt célja a digitalizáció elősegítése, amelynek irányait és fontosabb eszközeit a Digitális Agrár Stratégia tartalmazza majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.