Tavaly a Tesla elektromosautó-gyártó Európában több darabot tudott eladni csúcsmodelljéből, mint a Mercedes vagy a BMW. Ezt jelentette be az Automotive News Europe szaklap a Jato piackutató intézet adatai alapján.
A német prémium autógyártók számára az amerikai Tesla kihívása már régóta több mint kellemetlen. A középkategóriás autók piacán ugyan a kaliforniaiak még nem tudják megszorongatni a németeket, de a legjobban jövedelmező luxuskategóriában már simán elhódítják a német gyártók vagyonos vevőit.
A Tesla Model S autókból az elmúlt évben Európában 16 132 darabot értékesítették, ami komoly, 30 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A német csúcsmodellek azonban sokkal nehezebben boldogultak – a Mercedes-Benz még növelni tudta az S-osztály értékesítését (3 százalékkal), összesen 13 359 darabot adtak el belőle, a BMW 7-es sorozatának eladása viszont 13 százalékkal esett vissza 11 735 darabra.
A kaliforniaiak a gyorsan növekvő SUV-piacon is támadnak, a Tesla Model X autóiból 12 ezret adtak el tavaly, amivel utolérték a Porsche Cayenne-t. És habár például a BMW X6-ot még nem hagyták maguk mögött,
már elég riasztó a német autógyárak számára, hogy a kicsi, de „okos” márkák a hazai piacon legyőzhetik őket
- jegyezte meg Filipe Munoz, a Jató piackutatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.