Teljesen megosztott az üzleti vezetők véleménye arról, mit hoz a jövő az ember-gép kapcsolat terén. A Dell Technologies legújabb globális kutatása során a vezetők fele nyilatkozta, hogy az automatikus rendszerek bevezetésével több idő fog felszabadulni, míg a másik 50 százalék nem hisz ebben. A megkérdezettek 42 százaléka úgy gondolja, hogy a feladatok gépekre hárításával növekedni fog a munkahellyel való elégedettség, míg 58 százalék szerint épp fordítva lesz.
A felmérésben 3800 üzleti vezetőt kérdeztek meg. A Vanson Bourne által végzett kutatás a Dell Technologies eredeti tanulmányát követi, amelynek címe Kitekintés 2030-ra: az ember és gép közötti kapcsolat következő korszaka. A tanulmány azt jósolja, hogy 2030-ra a technológiai fejlődés minden korábbinál gazdagabb és mélyebb kapcsolatot teremt az emberek és a gépek között. Ezzel az üzleti vezetők is egyetértenek: a válaszadók 82 százaléka arra számít, hogy a dolgozók és a gépek öt éven belül integrált csapatként fognak együttműködni.
A vélemények abban a kérdéskörben is megoszlanak, hogy a jövő lehetőséget vagy fenyegetést jelent-e, és hogy mi a teendő a kockázatok csökkentése érdekében. A válaszadók 48 százaléka szerint minél inkább a technológiára támaszkodunk, annál több vesztenivalónk lesz egy kibertámadásnál, a válaszadók 52 százaléka viszont nem tart ilyesmitől. Az üzleti vezetők fele egyértelmű protokollok bevezetését szorgalmazza az autonóm gépek meghibásodása esetére, a másik fele pedig nem foglalkozik ezzel. A 45 százalék szerint a számítógépeknek képesnek kell lenniük arra, hogy különbséget tegyenek jó és rossz parancsok között, 55 százalékuk szerint erre nincs szükség.
„Érthető, hogy az üzleti világ megosztott ezekben a kérdésekben. Általában két szélsőséges jövőkép a jellemző: az aggódó, amely szerint az emberi hozzájárulás feleslegessé válik, valamint az optimista szemlélet, amely szerint a technológia majd megoldja a legnagyobb társadalmi problémáinkat. E különböző nézőpontok megnehezíthetik a vállalatoknak a jövőre való felkészülést, és minden bizonnyal hátráltatják a vezetők azon törekvéseit, amelyek a szükséges változtatások bevezetésére irányulnak” – mondta Jeremy Burton, a Dell Technologies marketingigazgatója. A bekövetkezni látszó változások fényében 56 százalék arra számít, hogy az iskolák a „mit tanuljunk” helyett a „hogyan tanuljunk” módszerek oktatásával készítik majd fel a tanulókat az olyan állások betöltésére, amelyek ma még nem is léteznek. Ez egybevág az IFTF előrejelzésével, miszerint a 2030-ban létező állások 85 százalékát még fel sem találták. Érdekes adata a felmérésnek az is, hogy csak a szervezetek 27 százaléka tartja úgy, hogy minden területen élen jár a digitális megoldások bevezetésében. Mindeközben 42 százalék nem tudja, hogy képes lesz-e tartani a versenyt a következő évtizedben, szűk többségüknek (57 százalék) pedig most is nehézséget okoz lépést tartani a fejlődés tempójával.
„Jelentős változások korának a küszöbén állunk. Az üzleti vezetők különféleképp látják a jövőt, de egy véleményen vannak arról, hogy az átalakulás feltétlenül szükséges. Az ügyfelekkel folytatott eszmecserék alapján úgy gondolom, meghatározó pillanathoz közelítünk az időben. A vállalkozások vagy megragadják a gyeplőt, átalakítják az informatikai, munkaerővel kapcsolatos és biztonsági megoldásaikat, és ezáltal meghatározó szerepet játszanak a jövőben, vagy lemaradnak” – tette hozzá Jeremy Burton.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.