A közép-európai régió 5,7 százalékos átlagánál gyorsabban, 8 százalékkal nőtt a Lufthansa csoport magyarországi járatain az utasforgalom tavaly, a magyarországi járatokat teljesítő ÖT csoporttagnál összesen 1,75 millióan utaztak – tájékoztatott Antal Gábor, a Lufthansa magyarországi vezetője. A társaság által eladott jegyek 40 százalékát üzleti utasok veszik.
Az európai útvonalakon 5,7 százalékkal tudták növelni az utasszámot, Észak-Amerika felé 6,5 százalékos volt a bővülés.
A legjelentősebb forgalomemelkedés Afrika irányába valósult meg, a 17 százalékos növekedés fő hajtóereje az igazgató szerint Marokkó volt. A beutazás tekintetében 8 százalékos lett a bővülés. Itt az USA-ból érkező 12 százalékos, valamint a svájci és belgiumi 11-11 százalékos utaslétszám-bővülés volt a legfigyelemreméltóbb. A Lufthansa csoport az észak-amerikai utazások tekintetében a teljes magyarországi piac 37,5 százalékát adja. Az első osztályú jegyek esetében 45, a business class jegyeknél 25 százalékos volt az emelkedés a desztinációban.
A legjobb kihasználtsággal a Swiss gépei üzemelnek, ám a 75 százalékos csoportszintű helyfoglaltság további fejlesztéseket tesz lehetővé más irányba is. Ezért a nyári menetrendben lesz egy napi hatodik, kora esti járat Budapest és Frankfurt között, Debrecent és Münchent pedig heti három helyett immár öt járat köti majd össze. A Lufthansa csoport hetente 178 járatot fog üzemeltetni a magyar piacon – ez 11 százalékos növekedés. Emellett indulnak a sármelléki charterek is.
A Világgazdaság kérdésére Antal Gábor elmondta: egyelőre figyelik, hogy az Air Berlin csődje után a Budapest–Berlin útvonalat felvevő diszkont-légitársaságok milyen tapasztalatokról számolnak be, a forgalmi adatok alapján lehet döntés a járatindításról. Ha lesz is járata a csoportnak, azt minden bizonnyal a turistacélokra járó Eurowings fogja üzemeltetni, tekintve, hogy a német főváros irányába egyelőre gyenge az üzleti érdeklődés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.