Tavaly február és idén január között a tejföl magyarországi kiskereskedelmi forgalma a 38 milliárd forintot is meghaladta, ezzel a kilencedik legnagyobb árbevételt generáló élelmiszer lett a Nielsen által mért 90 kategória között – közölte a Világgazdasággal a piackutató. Ami a trendeket illeti, értékben 8 százalékot nőtt a tejföl eladása a vizsgált időszakban, míg mennyiség tekintetében 4 százalékos a csökkenés a kiskereskedelmi index szerint.
Továbbra is erősen koncentrálódik a tejföl bolti eladása: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódik a forgalom közel kétharmada. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméter közötti csatorna részaránya egy százalékponttal, 44 százalékra nőtt, míg a 2500 négyzetméteresnél nagyobb boltok részaránya ugyanennyivel csökkent, így 21 százalékon áll.
A gyártói márkák pozíciója visszaesett, értéket tekintve a forgalomból 57 százalék jutott rájuk 2017. február és 2018. január között, szemben az előző, azonos időszakban mért 60 százalékkal. A forgalom 92 százalékát teszik ki az állati eredetű tejfölök, ez egy százalékponttal kevesebb, mint az előző, azonos időszakban.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.