Az MTÜ közleményében ismerteti: a találkozón majdnem száz szakmai partner vett részt. A magyarországi szolgáltató szektor képviselői, utazási irodák, szállodaláncok mellett turisztikai szövetségek – a Magyar Utazási Irodák Szövetsége, a Magyar Beutaztatók Szövetsége –, valamint a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ képviselői is tárgyalásokat folytattak a Ctrip képviselőivel.
A közlemény szerint Máté Kristóf, az MTÜ értékesítésért felelős igazgatója a fórum megnyitóján kiemelte: több mint 35 százalékkal 371 ezerre nőtt a kínai vendégéjszakák száma 2017-ben Magyarországon. Budapestre ugyanekkor pedig 178 ezer kínai vendég érkezett, amivel Kína a TOP10 küldőország között szerepel a fővárosnál.
Kane Hszü, a Ctrip ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hogy
a kínai lakosság 10 százaléka rendelkezik útlevéllel, ami 130 milliónyi potenciális utazót jelent, a kínai turisták száma évről-évre nő.
Az adataik szerint az utazók jelentős többsége 20-49 év közötti, egyéni utazó, akik jellemzően az 500 legnagyobb kínai vállalat képviselői is egyben – mondta.
A Ctrip kutatási igazgatója, Andrew Hszie elmondta, hogy a kínai turisták 76,5 százaléka ázsiai, 9,3 százaléka európai, 8,7 százaléka észak-amerikai úti célt keresett fel 2017-ben. Európa a nyári hónapokon kívül holdújévkor (februárban) számíthat nagyobb kínai beutazó forgalomra – mondta, hozzátéve: Európában jellemzően hosszabb időt, 10-12 napot töltenek, és egyszerre több országot látogatnak meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.