Papp László hozzátette: ezzel több mint ezer új munkahelyet hoztak létre Debrecenbe. Emlékeztetett rá, hogy mind a kassai, mind a nagyváradi repülőtereken kapacitás-szűkítés történt, ami felértékeli a debreceni repülőteret.
Ennek alapján konzultációba kezdtek a magyar kormánnyal egy olyan fejlesztési terv megvalósítása érdekében, amelynek eredményeként valóban a régió központi repülőtere lehet a debreceni
- jelezte Papp László hozzátéve, hogy tavaly 320 ezer volt, az idén pedig várhatóan 360 ezer lesz a repülőtér éves utasforgalma.
Herdon István, a repülőteret működtető Xanga cégcsoport elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy március 25-től az eddigi három helyett immár öt járatot közlekedtet hetente a légitársaság Debrecen és München között.
Antal Gábor, a Lufthansa csoport magyarországi vezetője elmondta,
az elmúlt két évben több tízezer utas vette igénybe a München és Debrecen között közlekedő járataikat, tavaly megkétszereződött az utaslétszám, a heti ötszöri járatindítással pedig további jelentős forgalombővülésre számítanak.
Elmondta azt is, hogy egyre több a Debrecenből induló, de Münchenből továbbutazó utasaik száma. A járat elindításakor az utasok 60-70 százaléka célállomásként repült a bajor fővárosba, ma már csak 43 százalékuk, a többi átszálló utas – fűzte hozzá.
Antal Gábor beszélt arról is, hogy tavaly a Lufthansa csoport gépei egymillió 750 ezer utast szállítottak Magyarországra, illetve Magyarországról.
Gépeik három magyar repülőteret használnak: a budapestit 50 éve, a sármellékit 12 éve, a debrecenit pedig két esztendeje.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.