BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Élen maradt az RTL Klub, zárkózik a TV2

Továbbra is piacvezető az RTL, noha a TV2 kezd felzárkózni hozzá: a nézettségük közti különbség az egy évvel korábbi 12,3-ról 4,3 százalékra mérséklődött.

Az RTL Hungary bevétele 4,4 százalékkal csökkent az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A különbség a német médiaóriás adatai szerint csupán egymillió eurós, a bevétel ezúttal 22 millió eurós volt. A visszaesés egyébként a piaci átlagnál kisebb, hiszen az országos reklámtortából egy éves időtávon egy 5,2 százalékos szelet tűnt el. Az adó-, kamatfizetés és értékcsökkenés nélkül számolt eredmény (EBITDA) a negyedévben nulla közeli volt, szemben az egy évvel korábbi 3 millió eurós plusszal. A jelentés szerint a csökkenésben az alacsonyabb bevétel mellett a magasabb gyártási költségek is szerepet játszottak.

Az RTL csatornáinak nézettsége a hirdetési szempontból legfontosabb célcsoport, a 18 és 49 éves korosztályban a negyedév átlagában 28,3 százalékos volt, szemben az egy évvel korábbi 32,4 százalékkal. E téren

továbbra is piacvezető az RTL, noha a TV2 kezd felzárkózni hozzá: kettejük közti különbség az egy évvel korábbi 12,3 százalékról 4,3 százalékra mérséklődött.

Ez az indoklás szerint a TV2 által indított számtalan új csatornának köszönhető. Az RTL magyarországi csatornacsaládjának zászlóshajója, az RTL Klub a 18 és 49 évesek körében 13,1 százalékos nézettséggel rendelkezik a fő műsoridőben (18-23 óra között), egy éve még 17 százalékon állt. Eközben a TV2 átlépte a 10 százalékos határt: közönségaránya 9,5-ről 10,9 százalékosra nőtt. Az RTL-család a célcsoport 15,2 százalékát ültette a tévé elé, itt 0,2 százalékpontot veszített – áll az anyacég gyorsjelentésében.

Fotó: AFP / ERIC LALMAND

A TV2 közleményében azt emeli, ki a teljes lakosság körében az egész napos nézettségi adatok alapján január-márciusban piacvezető volt. E célcsoportban naponta átlagosan a tévézők 13,8 százaléka követte figyelemmel a TV2 műsorait. Különösen a Piramis gameshow és a Mokka infotainment műsorok hoztak magas nézettséget.

A főcsatorna mellett portfólió szinten is növekedést ért el a TV2-csoport az első negyedévben az előző év első három hónapjához viszonyítva.

Az összes csatornájukat egyben vizsgálva a 18-59 évesek körében 19-ről 21,9 százalékra, míg a kábelcsatornáknál 11-ről 13,4 százalékra nőtt a közönségarány az időszakban.

A 18-59-es korosztályban az egész napos nézettségi toplistán a legjobb tízben a cégcsoportnak négy csatornája szerepel: a Mozi+ a második, a SuperTV2 a negyedik, a Prime a hetedik, míg az Izaura TV a tizedik helyen található. Utóbbi 220 százalékkal növelte nézőinek számát egy év alatt, de arról nem közöltek információt, hogy ez hány ember takar.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.