Az RTL Hungary bevétele 4,4 százalékkal csökkent az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A különbség a német médiaóriás adatai szerint csupán egymillió eurós, a bevétel ezúttal 22 millió eurós volt. A visszaesés egyébként a piaci átlagnál kisebb, hiszen az országos reklámtortából egy éves időtávon egy 5,2 százalékos szelet tűnt el. Az adó-, kamatfizetés és értékcsökkenés nélkül számolt eredmény (EBITDA) a negyedévben nulla közeli volt, szemben az egy évvel korábbi 3 millió eurós plusszal. A jelentés szerint a csökkenésben az alacsonyabb bevétel mellett a magasabb gyártási költségek is szerepet játszottak.
Az RTL csatornáinak nézettsége a hirdetési szempontból legfontosabb célcsoport, a 18 és 49 éves korosztályban a negyedév átlagában 28,3 százalékos volt, szemben az egy évvel korábbi 32,4 százalékkal. E téren
továbbra is piacvezető az RTL, noha a TV2 kezd felzárkózni hozzá: kettejük közti különbség az egy évvel korábbi 12,3 százalékról 4,3 százalékra mérséklődött.
Ez az indoklás szerint a TV2 által indított számtalan új csatornának köszönhető. Az RTL magyarországi csatornacsaládjának zászlóshajója, az RTL Klub a 18 és 49 évesek körében 13,1 százalékos nézettséggel rendelkezik a fő műsoridőben (18-23 óra között), egy éve még 17 százalékon állt. Eközben a TV2 átlépte a 10 százalékos határt: közönségaránya 9,5-ről 10,9 százalékosra nőtt. Az RTL-család a célcsoport 15,2 százalékát ültette a tévé elé, itt 0,2 százalékpontot veszített – áll az anyacég gyorsjelentésében.
A TV2 közleményében azt emeli, ki a teljes lakosság körében az egész napos nézettségi adatok alapján január-márciusban piacvezető volt. E célcsoportban naponta átlagosan a tévézők 13,8 százaléka követte figyelemmel a TV2 műsorait. Különösen a Piramis gameshow és a Mokka infotainment műsorok hoztak magas nézettséget.
A főcsatorna mellett portfólió szinten is növekedést ért el a TV2-csoport az első negyedévben az előző év első három hónapjához viszonyítva.
Az összes csatornájukat egyben vizsgálva a 18-59 évesek körében 19-ről 21,9 százalékra, míg a kábelcsatornáknál 11-ről 13,4 százalékra nőtt a közönségarány az időszakban.
A 18-59-es korosztályban az egész napos nézettségi toplistán a legjobb tízben a cégcsoportnak négy csatornája szerepel: a Mozi+ a második, a SuperTV2 a negyedik, a Prime a hetedik, míg az Izaura TV a tizedik helyen található. Utóbbi 220 százalékkal növelte nézőinek számát egy év alatt, de arról nem közöltek információt, hogy ez hány ember takar.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.