A Bécsi utcai üzletet február 2-án nyitotta meg a Nanushka, ami azért fontos mérföldkő a divatmárka életében, mert korábban csak pop-up jelleggel, néhány hónapra nyitott boltot. A Bécsi utcaival azonban hosszú távra tervez.
Szeretnénk, hogy ez az üzlet méltón képviselje a Nanushkát. Meg szeretnénk teremteni vele egy későbbi, akár globális bővülés alapjait is, amihez offline boltokkal is közelítenünk kell a vásárlókhoz
– mondta Baldaszti Péter társtulajdonos. A cég egy héttel a bolt megnyitása után mutatkozott be a New York-i Fashion Weeken, amelyre a kedvező fogadtatásnak köszönhetően szeptemberben újra visszatérhet, az amerikai divatipari szövetség ígérete szerint ősszel már a hivatalos naptárban is helyet kapnak. De addig sem marad Nanushka nélkül az USA, ugyanis áprilisban pop-up üzletet nyitott Los Angelesben.
A növekvő népszerűséget a számok is tükrözik: a cég éves árbevétele a 2016-os 330 millió forintról 2017-re 760 millióra nőt, amiből 600 millió volt az export, az idei pedig több mint 2,1 milliárdra várható az április végéig beérkezett rendelések alapján.
A magyar divatcég 46 országban van jelen, viszonteladóinak száma az elmúlt egy évben százról kétszázra nőtt.
Eddig végig veszteséges volt, 2016-os adózott eredménye például mínusz 67,5 millió forintot tett ki, s a cég a csőd szélén állt. Ám 2016 novemberében csatlakozott hozzá befektetőként a GB & Partners által kezelt Exim Növekedési Magántőkealap.
Az alap első körben 300 millió forint finanszírozási keretet biztosított, majd annak nagyságát felemelte 800 millió forintra. A befektető a pénzügyi és kontrollingtámogatás mellett alapjaitól strukturálta át a vállalkozás működését, és új üzleti modellt építettek ki. Baldaszti Péter szerint az idén már kis nyeresége lehet a Nanushkának.
A szakmai csapaton kívül minden poszton személyi csere is történt. Az egyik kulcs, hogy a befektető hozott egy nagyon erős vállalkozói attitűdöt, amely az összes döntésünket átszövi. A kreativitásnak és az üzleti szemléletnek egyszerre kell jelen lennie a sikeres működéshez
– mondta a Világgazdaságnak Baldaszti Péter. Az átalakulás és a növekedés során a dolgozók 2016-ban 20 fős száma mára 60-ra emelkedett.
A Nanushka napokban induló új weboldala a tulajdonosok várakozása szerint tovább gyorsítja a növekedést. Az év vége felé újabb boltot nyitnának valamelyik nagy európai fővárosban, de még nem dőlt el, hol. A kínálatot május végétől cipő- és táskakollekcióval bővítik. A termékek nagyjából 90 százaléka Magyarországon készül. „Jó a magyar ruhaipar, képes luxustermékek gyártására. Olykor inkább az okoz nehézséget, hogy a nagy nyugat-európai világmárkák mellett mi is odaférjünk a szalagra. A luxustermékek piacán az ügyfelek és a vásárlók maximálisan el is várják, hogy Európában készüljenek a ruhák, ezért úgy gondolom, hogy hosszú távon is van perspektíva a hazai szektorban” – mondta a társtulajdonos.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.