BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Referenciaboltot nyitott a Nanushka

Két éve még kétséges volt, hogy talpon marad-e a Nanushka, ma már 46 országban van jelen, kétszáz viszonteladóval rendelkezik, és idén átlépheti a kétmilliárdos árbevételt.

A Bécsi utcai üzletet február 2-án nyitotta meg a Na­nushka, ami azért fontos mérföldkő a divatmárka életében, mert korábban csak pop-up jelleggel, néhány hónapra nyitott boltot. A Bécsi utcaival azonban hosszú távra tervez.

Szeretnénk, hogy ez az üzlet méltón képviselje a Nanushkát. Meg szeretnénk teremteni vele egy későbbi, akár globális bővülés alapjait is, amihez offline boltokkal is közelítenünk kell a vásárlókhoz

– mondta Baldaszti Péter társtulajdonos. A cég egy héttel a bolt megnyitása után mutatkozott be a New York-i Fashion Weeken, amelyre a kedvező fogadtatásnak köszönhetően szeptemberben újra visszatérhet, az amerikai divatipari szövetség ígérete szerint ősszel már a hivatalos naptárban is helyet kapnak. De addig sem marad Nanushka nélkül az USA, ugyanis áprilisban pop-up üzletet nyitott Los Angelesben.

A növekvő népszerűséget a számok is tükrözik: a cég éves árbevétele a 2016-os 330 millió forintról 2017-re 760 millióra nőt, amiből 600 millió volt az export, az idei pedig több mint 2,1 milliárdra várható az április végéig beérkezett rendelések alapján.

A magyar divatcég 46 országban van jelen, viszonteladóinak száma az elmúlt egy évben százról kétszázra nőtt.

Eddig végig veszteséges volt, 2016-os adózott eredménye például mínusz 67,5 millió forintot tett ki, s a cég a csőd szélén állt. Ám 2016 novemberében csatlakozott hozzá befektetőként a GB & Partners által kezelt Exim Növekedési Magántőkealap.

Baldaszti Péter: az offline bolt szerepe eltér a mostani kiskereskedelmi üzletektől
Forrás: MTI /Balogh Zoltán

Az alap első körben 300 millió forint finanszírozási keretet biztosított, majd annak nagyságát felemelte 800 millió forintra. A befektető a pénzügyi és kontrollingtámogatás mellett alapjaitól strukturálta át a vállalkozás működését, és új üzleti modellt építettek ki. Baldaszti Péter szerint az idén már kis nyeresége lehet a Nanushkának.

A szakmai csapaton kívül minden poszton személyi csere is történt. Az egyik kulcs, hogy a befektető hozott egy nagyon erős vállalkozói attitűdöt, amely az összes döntésünket átszövi. A kreativitásnak és az üzleti szemléletnek egyszerre kell jelen lennie a sikeres működéshez

– mondta a Világgazdaságnak Baldaszti Péter. Az átalakulás és a növekedés során a dolgozók 2016-ban 20 fős száma mára 60-ra emelkedett.

A Nanushka napokban induló új weboldala a tulajdonosok várakozása szerint tovább gyorsítja a növekedést. Az év vége felé újabb boltot nyitnának valamelyik nagy európai fővárosban, de még nem dőlt el, hol. A kínálatot május végétől cipő- és táskakollekcióval bővítik. A termékek nagyjából 90 százaléka Magyarországon készül. „Jó a magyar ruhaipar, képes luxustermékek gyártására. Olykor inkább az okoz nehézséget, hogy a nagy nyugat-európai világmárkák mellett mi is odaférjünk a szalagra. A luxustermékek piacán az ügyfelek és a vásárlók maximálisan el is várják, hogy Európában készüljenek a ruhák, ezért úgy gondolom, hogy hosszú távon is van perspektíva a hazai szektorban” – mondta a társtulajdonos.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.