A szakszervezetek erős ellenállásába ütközött a vezérigazgató azon kísérlete, hogy lefaragják a költségeket és ezáltal tartani tudják a versenyt a diszkont légitársaságokkal és az öböl menti riválisokkal. A szakszervezetek után a munkavállalók több mint fele is nemet mondott a menedzsment azon javaslatára, hogy 2018-ban 2 százalékos, a következő három évben pedig 5 százalékos általános béremelést hajtsanak végre, és a pénzügyi eredmények függvényében járnának egyéni emelések.
A francia légitársaságnál 2011 óta nem volt béremelés. A pilóták, utaskísérők és a földi személyzet tíz szervezetét tömörítő szakszervezeti szövetség csak az idei évre 5,1 százalékos béremelést követel, mondván, hogy ezzel is a bérek befagyasztása óta eltelt hat év lemaradását hoznák be.
Az Air France-KLM részvényei napi mélypontjukon, nem sokkal a párizsi tőzsde nyitása után, 6,93 eurón, 14,38 százalékos mínuszban forogtak. Ilyen erős napi csökkenésre 2008 októbere óta nem volt példa. Délután három óra körül 10,13 százalékos veszteségben, 7,28 eurón állt a jegyzés. Az év eleje óta közel 50 százalékkal csökkent a részvények árfolyama.
A Bernstein brókercég elemezői szerint a legrosszabb forgatókönyv valósult meg azzal, hogy a vezérigazgató lemondott, miután kudarcot vallott kockázatos játszmája, miszerint a munkavállalók szavazzanak a menedzsment bérajánlatáról.
A vállalat vezérigazgató nélkül maradt, nincs kollektív szerződés, van viszont egy folyamatban lévő vita és a szakszervezetek még kevésbé lesznek hajlandóak engedményeket tenni.
Az Air France munkavállalói hétfőn és kedden ismét munkabeszüntetést tartanak, február óta ez a 14., illetve 15. nap, amikor számos járatot kell törölni a bérvita miatti sztrájk következtében. Hétfőn a járatok 15 százaléka, kedden pedig 20 százaléka marad a földön.
A Budapest Airport honlapján olvasható tájékoztatás szerint hétfőn és kedden is kimarad az 1394-es számú, Párizsból délelőtt 9 óra 5 perckor érkező járat, illetve hétfő délután nem közlekedik az 1494-es számú, 17 óra 20 perckor érkező járat.
A sztrájkhullám 300 millió eurós veszteséget okozott eddig a légitársaságnak. Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter vasárnap felszólította a menedzsmentet és a munkavállalókat, hogy folytassák a tárgyalásokat. A francia állam az Air France-KLM legnagyobb részvényese, 14 százalékos tulajdonosi hányaddal bír.
Ha az Air France nem lesz versenyképesebb... el fog tűnni
- jelentette ki a pénzügyminiszter a BFM televízióban, jelezve, hogy az állam nem dob mentőövet a légitársaságnak.
A pénteken közzétett gyorsjelentés szerint az Air France-KLM 269 millió eurós veszteséget termelt az első negyedévben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.