Harmadával többet költöttek külföldi rokon- és barátlátogatásaik során a második negyedévben a magyar turisták, és tizedével kevesebbet üzleti utazásaikon. A Központi Statisztikai Hivatal Nemzetközi utazások című kiadványa szerint
április és június között 290 milliárd forint volt az utazási szolgáltatások egyenlege, 14 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Miközben a magyarok a tavalyinál 10 százalékkal többször, összesen 5,6 millió alkalommal lépték át az országhatárt, a külföldi beutazások száma 3,6 százalékkal emelkedve 14 millióra nőtt.
Főként a légikikötők esetében emelkedett a külföldi határátlépők száma: a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren ötödével, Debrecenben ötven százalékkal többen léptek be. Összességében 4,6 százalékkal 13,5 millió főre nőtt a schengeni külső határátkelők forgalma. Az átlépőforgalom az ukrán, a román és a horvát szakaszokon bővült, a szerb határszakaszon csökkent.
A külföldiek átlagosan 2,3 napot időztek, és 501 milliárd forintot költöttek el Magyarországon a második negyedévben. A 9,3 százalékos emelkedés összefüggésben áll a többnapos tartózkodások 18 százalékos növekedésével, aminek hatása többszörösen felülmúlja az egynapos utazások 2 százalékos visszaesését.
Tavasszal a legtöbben Romániából (648 ezren), Németországból (605 ezren), Ausztriából (387 ezren) és Szlovákiából (341 ezren) érkeztek hazánkba – olvasható a jelentésben.
Az osztrák vendégek száma harmadával, a németeké és a románoké hatodával nőtt, a szlovákoké
9 százalékkal csökkent az előző év második negyedévéhez képest. A leginkább a rokon- és barátlátogatások, az egészségügyi ellátások, valamint az egy éjszakát igénybe vevő átutazások száma növekedett. A magyar kiutazók eközben 211 milliárd forintot költöttek külföldön szállásdíjra, városnézésekre, ezek mellett étkezésre, vásárlásra és szórakozásra fordítottak jelentősebb összegeket.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.