Egyéni és szervezett utakkal, repülőjegy- és szállodafoglalással jelent meg a magyar piacion tavaly szeptemberben az Aldi Utazás, amelynek utazásszolgáltatója az Eurotours International. Utóbbi vállalat 349 millió eurós árbevételével Közép-Európa egyik legnagyobb utazásszervezője, 2500 szállodával áll partnerkapcsolatban, s további 4000 beszállítója van közel kilencven országban. Évente 1,3 millió turistát utaztatnak, közülük 550 ezret az Aldi Utazás osztrák megfelelőjén, a Hofer Reisenen keresztül.
Az osztrák, német és svájci piacon megszerzett sokéves tapasztalat adta biztonság mellett a magyarországi bevezetés tavalyi időzítését az indokolta, hogy az elmúlt évek kedvező gazdasági folyamatai nyomán a magyaroknak ma már több pénzük van utazásra is.
A cégnek az Aldi és a Hofer számára megvásárolt utazási szolgáltatása keretében kínált útjai nem fapadosak, kedvező árukat a nagy beszerzési tétel révén tudják garantálni. A saját márkás utazás pozitív fogadtatásra talált a magyaroknál: több ezren vették már igénybe az új szolgáltatást – közölte Kurunczi Anita, az Aldi Magyarország kommunikációs és marketingigazgatója.
A magyar utazók az autóval is könnyen elérhető desztinációkat részesítik előnyben. A célországok közül Ausztria a legnépszerűbb, minden harmadik foglalást a szomszédos államba adták le.
Elsősorban az osztrák síutak és városnézős programok kedveltek, ennek megfelelően Bécs és Salzburg a leglátogatottabb, de Karintia és Stájerország is felkapott a magyarok körében. Slágertermék Itália – főleg az északi része – is, ez a foglalások negyedét adja. Horvátország a dobogó harmadik helyét foglalja el a forgalom ötödével, míg a belföldi turizmus az ügyfélkör 13 százalékát teszi ki.
Mindeközben a magyarországi desztinációk a külföldi utazók körében is igen keresettek. Az első három úti cél Budapest, a Balaton, valamint a termálvizes fürdővárosok – nyilatkozta a Világgazdaságnak Helga Freund, az Eurotours International vezérigazgatója. Mint megtudtuk, a kereslet alapján több magyar utat is kínálhatnának, sokszor azonban nem elegendő a hazai szálláskapacitás.
Budapestnek több szállodára lenne szüksége
– hangsúlyozta Freund.
A magyar utazók jobbára három-négy éjszakás hosszú hétvégékre vagy még hosszabb időre, általában hét éjszakára foglalnak szállást. A legnagyobb forgalom a nyári last minute foglalások jóvoltából májusban bonyolódik le, ezt volumenben a február és az április követi. Utasbiztosítást csak az utazók alig 16 százaléka köt.
A nyugati turistákkal szemben hajlamosabbak az utolsó pillanatra hagyni a célpont kiválasztását a magyar ügyfelek, akiknek ötöde csupán az indulást megelőző egy hónapon belül foglalja le útját.
A német trendekkel ellentétben még nem jellemző itthon, hogy akár fél-egy évvel előre lekötnék útjukat a turisták, holott az early bird ajánlatokkal akár fél áron is eljuthatnának a vágyott desztinációra.
Ebben a tekintetben még igazodniuk kell a hazai fogyasztási szokásoknak az Aldi kínálatához. A diszkontlánc akciós ajánlatainak többsége egy-két hetente váltja egymást. „Ha tetszik az ajánlat, és jó áron van, nem érdemes várni” – hangsúlyozta Andreas Hamorszky, az Eurotours International Aldi Utazás osztályvezetője, aki a terveikről is beszámolt.
Mint elmondta, nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a repülős ajánlatokra, így
hamarosan a Kanári-szigetekre, Izraelbe és Észak-Ciprusra is el lehet majd jutni az Aldival,
illetve az Eurotoursszal Budapestről. A közelgő téli szezonra több síúttal és ingyenes síbérlettel készülnek, emellett egzotikus, ázsiai utak, valamint exkluzív, hajós körutazások is szerepelnek a diszkontlánc jövőbeli ajánlatai között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.