BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Töretlen a hűségprogramok népszerűsége

A Shell és a Mol hűségprogramja is megújult annak érdekében, hogy felvegye a lépést a legnagyobb tömeget elérő SuperShoppal, melyet az OMV és a SPAR közösen jegyez.

Ahogy a kuponos akciókra, úgy a pontgyűjtő programokra is rendkívül fogékonyak a magyarok. Főként az így elérhető árengedményeknek köszönhető, hogy egy-egy program több százezres, esetenként többmilliós tábort is maga köré gyűjthet

– nyilatkozta a Világgazdaságnak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára, akit azután kérdeztünk, hogy a Shell bejelentette a ClubSmart program megújítását. A kiemelt aktivitást támasztja alá, hogy míg nemzetközi szinten a Shell kutakon naponta megforduló 35 millió ember közül minden negyedik használja a pontgyűjtő kártyáját, addig Magyarországon minden második.

Bujdosó Andrea, a Shell Hungary igazgatóságának elnöke lapunknak elmondta:

a havonta legalább egy pontot gyűjtő tagok mostantól az Allianz Assistance együttműködésével ingyenes autósegély-szolgáltatást vehetnek igénybe, ezenkívül partnerségre lépnek a Booking.com és a Rentalcars.com oldalakkal.

Utóbbiaknál 1 euró 5 pontot ér, a kutakon pedig ahány litert tankol a fogyasztó, annyi pontot kap, a shoptermékek esetében 250 forintonként írnak jóvá egy pontot. Minden 10 pont 10 forint kedvezményt jelent a vásárlás összegének legfeljebb feléig. Bujdosó Andrea arra számít, hogy a digitális vonalkóddal ellátott új, mobiltelefonos verzió bevezetésével 2019 végére a kártyatulajdonosok legalább fele elérhető lesz online.

Fotó: ClubSmart

Az 1997-ben indult ClubSmart megújítását az is indokolta, hogy tavaly áprilistól a SPAR és az OMV által jegyzett SuperShop számított az egyetlen többmárkás hűségkártyaprogramnak, miután befejezte az együttműködést a Shell és a McDonald’s, néhány hónappal korábban pedig a Molhoz tartozó Multipont programról vált le a CBA, a Regio Játék, a Groupama Biztosító és az OTP.

A Világgazdaság megkeresésére a Mol közölte: a Multipont 2017. január 1-je óta a stratégiájuknak megfelelően saját hűségprogramként működik. Azóta az aktív hűségkártyások száma folyamatos két számjegyű növekedést mutat, éppúgy, mint a teljes vásárláson belüli részarányuk. A vásárlás végösszegét részben és egészben is ki lehet egyenlíteni multipontokkal:

1 pont 1 forintnak felel meg. Egy tavalyi közlés szerint csaknem 300 ezer Multipont kártya volt forgalomban, melyeken évente átlagosan 600 pontot gyűjtöttek.

A Világgazdasággal közölt adatok szerint a 2000-ben alapított SuperShophoz majdnem 3 millió kártyatulajdonos tartozik, az elfogadóhelyek között pedig 16 kereskedelmi partner közel 800 üzlethelyiségét találni. Az elmúlt két évben csatlakozott a programhoz a Jegy.hu, a NetPincér, a Papírmadár írószer, a Kärcher tisztítástechnikai szakáruház, a Katedra nyelviskola és a – Multiponttól érkező – Regio. Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője hangsúlyozta: a lojalitást erősítő, összetett rendszerré nőtte ki magát a program.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.