A Pátria Nyomda tavaly 7,2 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, idén pedig további 5-10 százalékos bővülésre számít, a társaság adózás utáni eredménye a 2017-es üzleti évben megközelítette a 250 millió forintot – mondta Simon László, a Pátria Nyomda Zrt. vezérigazgatója.
A cég 125 éves fennállása alkalmából rendezett eseményen a vezérigazgató kiemelte: a Pátria négyszáz dolgozójával az ország egyik legnagyobb magyar tulajdonú nyomdája. Hozzátette: a vállalat piacvezető az ügyviteli, üzleti termékek gyártásában, meghatározó szerepe van a biztonsági nyomdatermékek előállításában, és csaknem kétezerféle saját gyártású terméket kínál. Emellett az ország egyik jelentős papír-írószer kereskedelmi vállalata, ugyanis országos lefedettségű, 23 üzletből álló hálózattal rendelkezik.
A digitális megoldások elterjedése miatt a Pátria Nyomda is bővítette termékportfólióját, így a hagyományos nyomdaipari termékek mellett (irodai papírok, üzleti nyomtatványok) egyre nagyobb hangsúlyt kap a nagyobb nyomdai hozzáadott értéket képviselő marketinganyagok, csomagolóanyagok és címkék gyártása – ismertette a vezérigazgató.
A Pátria évente 200-300 millió forint értékben exportál Nyugat-Európába, legfontosabb külpiaca Ausztria. A társaság céljai közt említette régiós szerepének erősítését a biztonsági termékek területén, valamint azt, hogy egy brit biztonsági nyomdával folytatnak tárgyalásokat stratégiai partnerség kialakításáról.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.