Szerdán a BMW, tegnap pedig a dízelbotrány óta hűvös távolságtartással kezelt Volkswagen adott hírt amerikai gyárépítési terveiről. A Volkswagennek ezúttal trükköznie sem kell a károsanyag-kibocsátási adatokkal, mint tette a dízeleinél, hiszen az új villanyautója értelemszerűen zéró emissziójú lesz. A tervről a németek frissen kinevezett észak-amerikai régiós vezérigazgatója, Scott Keogh beszélt, mint mondta, egy hamarosan bejelentendő új elektromos hajtású modelljük gyártásához már keresik is a helyszínt. Jobb híján a Tennessee állambeli Chattanoogában lévő gyárukat bővíthetik, ott Passatokat és Atlas SUV-okat gyártanak – írja a Reuters.
Mindenesetre igyekezniük kell, mert a 30-40 ezer dollárba kerülő gépkocsikkal már 2020-ban el akarják árasztani az amerikai piacot. Hogy a menetrendet tartani tudják, a kérdéses modell első példányait külföldről viszik majd az Egyesült Államokba, amíg az új helyi gyár próbaüzeme le nem zárul. A beruházási értéket nem közölték, de a pénz aligha akadály, hiszen másfél hete jelentették be, hogy 44 milliárd eurós kerettel útjára indítják az önvezető autózásra, a villanyautó-fejlesztésekre és a hozzájuk csatlakozó szolgáltatásokra fókuszáló, 2023-ig tartó programjukat, együttműködve az amerikai Forddal.
A második legnagyobb amerikai autógyártó is termelése átszervezéséről tájékoztatta tegnap a közvéleményt. A cég korábban jelezte, hogy a szedánjai iránti kereslet csökkenése miatt a Ford Mustangot és a Lincoln Continentalt ezentúl egy műszakban gyártják majd, most azzal álltak elő, hogy a felszabaduló munkaerőt a magas profitkulccsal értékesíthető pickupok és SUV-ok gyártásához vezénylik át. Az amerikai eladási listákat évtizedek óta vezető Ford F-150-es kisteherautó, a Lincoln Navigator és a Ford Expedition városi terepjárók iránti igényt alig tudják kielégíteni.
További részletek a pénteki Világgazdaságban
A német autógyártó és a brit kereskedelmi lánc Nagy-Britannia legnagyobb elektromos töltőhálózatát építi ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.