A szoftvert fejlesztő Szemfüles Kft. közleménye szerint 100 könyvelő megkérdezésével végzett, saját kutatása alapján a válaszadók 90 százaléka legalább 8 órát dolgozik egy nap monitor előtt, és csupán 22 százalékuk tudja, hogy percenként 12-15 pislogással megakadályozható lenne a szem kiszáradása, elfáradása. A megfelelő monitortávolsággal (a szemtől 50-70 centiméter) is csak a válaszadók 26 százaléka volt tisztában.
Az eddig alapvetően pislogásra és monitor-szem távolságra figyelmeztető megoldást a magyar startup új funkciókkal is kiegészítette: az alkalmazás egészségügyi monitoring és kezelési programokkal is bővült, amelyhez a szakmai hátteret a Péterfy Sándor utcai kórház szemész szakorvosai szolgáltatják. Közölték azt is, hogy a cég a nagyvállalati megoldása után az egyéni vállalkozók részére is elérhetővé tette a szoftvert.
A társaság közölte, hogy jelenleg 290 felhasználó használja a terméket, és az év végéig várhatóan 700-1000-re nő számuk. A Szemfüles Kft. tavaly decemberben indult, a tervek szerint idei árbevétele 2,5 millió forint lesz. A június óta megvásárolható szoftver eddig 1 millió forint árbevételt generált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.