Látványos átalakuláson megy keresztül a kiskereskedelem:
azok után, hogy az élelmiszer, a nem élelmiszer és az üzemanyag kategóriák közti határvonal elmosódott, ma már a turizmus felé is nyitnak a diszkontok, szuper- és hipermarketek.
A Magyarországon is megtalálható áruházláncok közül a jelenlegi formájában 2015 márciusa óta kínál utazási szolgáltatásokat a Tesco, idehaza hasonló lépésre eddig csak az Aldi szánta rá magát 2017 szeptemberében. Információink szerint belátható időn belül nem is lesz három- vagy többszereplős ez a piac, megkeresésünkre a SPAR, a Lidl és az Auchan is jelezte, hogy nincs napirenden ilyen irányú bővítés.
A Tesco utazás üzletága évről évre dinamikusan fejlődik, a legnépszerűbb úti célok a hazai szállodák – közölték lapunkkal a hipermarketnél. A szolgáltatásaikat igénybe vevők jellemzően két-három éjszakára utaznak el, és a foglalásaik kétfősek.
Kiemelték, hogy a különféle árleszállítások lényegében folyamatosak, a szezonális kedvezmények és a Black Friday-akciók mellett a Clubcard-ügyfeleknek kínált speciális ajánlatokat és a VIP-klubot említették meg. Miután megújították a klubtagságot, a meghirdetett legjobb árakból további 11 százalék kedvezményt kapnak a tagok, és ingyenes utasbiztosításban részesülnek, negyedévente pedig exkluzív akciókat is szerveznek számukra.
Az Aldi Utazás Közép-Európa legnagyobb beutaztató ügynöksége, az Eurotours termékeit kínálja, amely 2500 szállodával áll partnerkapcsolatban, és további 4000 beszállítója van csaknem 90 országban. A cég évente 1,3 millió turistát utaztat, közülük 550 ezren a hazai szolgáltatás osztrák megfelelője, a Hofer Reisen révén utaznak
– közölték a Világgazdasággal a diszkontláncnál. Tavaly már Magyarországon is több ezer utas választotta az Aldi Utazást, a célországok közül Ausztria a legnépszerűbb, minden harmadik foglalás ide érkezett. Kedveltek az osztrák síutak és városnéző programok, vagyis Bécs és Salzburg a leglátogatottabb, de Karintia és Stájerország is felkapott.
A foglalások negyedét Olaszország adta, főleg az ország északi része, míg Horvátország a dobogó harmadik helyét foglalja el a forgalom ötödével. A negyedik legtöbb foglalás Magyarországra érkezett, itthon keresettek a wellnesshotelek, feljövőben van a Balaton, például Tihany.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.