A munkaerőhiány ma már szinte ágazattól, földrajzi elhelyezkedéstől és cégmérettől függetlenül veszélyezteti a vállalatok stabil működését, ami arra kényszeríti a cégeket, hogy új módon közelítsék meg a munkaerő megtartást és a meglévő munkavállalók lojalitásának megerősítését. A munkavállalók hűségének egyik fontos eleme a személyes kötődés elmélyítése. A családi vállalatok esetében ez hatványozottan könnyebb, mint egy multinacionális vállalatnál, hiszen a karizmatikus vezető és család jelenléte olyan erős alapot biztosít, mellyel könnyebben azonosul a munkavállaló – olvasható a K&H legfrissebb közleményében.
Emellett ezen cégek összetett, színes és változatos szakmai kihívást is nyújtanak. Ez az előny pedig még tovább növelhető, ha a feladatokon túl folyamatos képzésekkel és tréningekkel támogatjuk a munkavállalók szakmai életútját
– mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.
Bőhm Kornél, az Impact Works Employer Branding üzletág vezetője néhány érdekességet is megosztott. Szavai szerint
Az üzleti életben megtanultuk, hogy egy új ügyfél megszerzése jóval nagyobb energiát igényel, mint a meglévő ügyfelek
megtartása és elégedetté tétele. Most ezt az ökölszabályt tanulják meg a cégek a munkavállalókért folytatott versenyben is.
A munkaerőhiányra igen változatos megoldási elképzeléseik vannak a cégeknek, mint például az automatizáció, a vendégmunkások időszakos alkalmazása vagy a nyugdíjasok reintegrációja. Ezek sokszor csak átmeneti megoldások, miközben az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés egy olyan eszköz lehet, ami hosszú távon segíthet megoldani a vállalatok munkaerővel kapcsolatos problémáit.
Érdekesség: amikor az employer brandingről beszélnek, a cégek többsége – tévesen – a vonzó bérezést említi először, mint a vállalat erősségét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.