A tájékoztató szerint a kétéves startup egy kétoldalú online piactér segítségével hoz innovációt az élelmiszer ellátási láncba. Az online piactérre különleges élelmiszerek termelői tölthetik fel friss és feldolgozott termékeiket, amelyeket éttermek és séfek megrendelhetnek.
A platform fejlesztése mellett a Supp.li ellenőrzi a feltöltött élelmiszerek minőségét, és a teljes logisztika lebonyolítását is magára vállalja. A cég jelenleg Közép-Európában lát el éttermeket, hosszú távú célja pedig az éttermi-termelői ellátási lánc megreformálása egész Európában.
Mint írják, a startup az alapítók korábbi élelmiszer export-importtal foglalkozó cégéből nőtte ki magát, ahol felismerték az ellátási lánc hiányosságait mind a termelők, mind a séfek oldaláról. Az árbevétel és a saját tőke mellett a korai növekedést Horizont 2020 európai uniós támogatásból finanszírozták. Szakmailag elsőként a Design Terminal akcelerátora támogatta munkájukat. Emellett részt vettek az Input Programban is, mely a piacra lépés megtervezésében működött közre, jelenleg pedig a CEU iLab inkubációja és számos szakmabeli mentor segíti őket.
A 4 fős alapítói csapat 3 munkatárssal egészült ki, így házon belül vannak fejlesztésért, marketingért, salesért, és logisztikáért felelős tagok. Miközben a fejlesztők még az online platformon dolgoztak, az üzletfejlesztésért felelős csapat hazai, bécsi és berlini séfekkel és termelőkkel interjúzott. Annak érdekében, hogy releváns visszajelzések alapján építsék fel az online felületet, az összes bécsi és berlini Michelin csillagos éttermet végiglátogatták, így megrendelések is érkeztek világhíres séfektől.
A kis- és közepes termelőket az új piacokra való belépésben és a disztribúcióban támogatjuk. Jelenlegi partnereink között 5*-os hotel, Michelin csillagos séf és top éttermek is szerepelnek. Azon dolgozunk, hogy a tudatos forrásból származó, jó minőségű alapanyagok felhasználása ne kizárólag a csúcskategóriás éttermekben, hanem a vendéglátóipar minél szélesebb rétegében elterjedjen
– mondta el Balog Zsolt, ügyvezető.
A közleményben kifejtik:
a cég jelenleg tökéletesíti saját logisztikai rendszerét Magyarországon, majd a hazai tesztelés után a Hiventures befektetéséből az osztrák és a német piacon fog növekedni. Céljuk, hogy 2022-re a Supp.li Európa meghatározó online piactere legyen, utat nyitva a kistermelők és éttermek közötti együttműködésnek az egész kontinensen.
Az éttermi alapanyag beszerzés hatalmas előrelépése lehet, ha a magyar mangalica gond nélkül és pillanatok alatt jutna el egy budapesti vagy londoni séf konyhájába, miközben az olasz gomolya vagy az izlandi zuzmó hasonlóképp érkezne meg egy hazai étterembe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.