A Mercedes és a BMW is eldöntötte, hogy Magyarországon épít gyárat, ezeket a beruházásokat pedig véghez is viszik – így kommentálta a Magyar Gépjárműipari Egyesület (Mage) ügyvezető főtitkára, Kilián Csaba azokat a sajtóhíreket, amelyek szerint a két német óriásvállalatnál kérdésessé váltak a magyar fejlesztések. Rámutatott, hogy a globális autóipar számos változás előtt áll, ezek pedig magukkal hozzák a költséghatékonyság és a versenyképesség javítását is.
A technológiai váltás, a környezetvédelmi szabályozó rendszerek, valamint az európai, amerikai, ázsiai piacok teljesítménye mind befolyásolja a termelést. Azt, hogy ezek miatt kivárunk, esetleg lassabb ütemezésre állítunk át egyes projekteket, természetesnek tartom
– mondta.
A Mage főtitkára arra is emlékeztetett, hogy mind a Mercedes kecskeméti bővítését, mind a BMW debreceni megjelenését megalapozott döntések előzték meg, amelyek nem néhány évre szólnak, hanem két-három évtizedre. Ezért szerinte a Daimler élén esedékes vezetőváltás sem fogja érinteni a cég magyarországi terveit.
Ha lesz is restrikció, nem valószínű, hogy a friss fejlesztésekre vonatkozna. Tudomásunk szerint Kecskeméten és Debrecenben is zajlanak az előkészületek, a BMW már a toborzást is megkezdte, nincs szó leállásról.
Várkonyi Gábor autóipari szakértő szerint már önmagukban a projektek csúszásáról beszámoló híreknek sem biztos, hogy van valóságalapjuk. Felvetését részben arra alapozza, hogy a sokat emlegetett költséghatékonyság célját egy ilyen lépés egyáltalán nem segítené.
A Mercedes és a BMW is úgynevezett full-flex gyárakat épít Magyarországon, ezek az új generációs egységek képesek arra, hogy erősen eltérő technológiájú járműveket egymással párhuzamosan, nagyon rugalmasan állítsanak elő
– emelte ki.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.