Nullára csökkenti húsz év alatt új modelljeinek a szén-dioxid-kibocsátását a Daimler járműipari konszern. Ola Källenius nem határozta meg pontosan milyen technológiákra építve kívánja a konszern elérni kitűzött célját, azt azonban közölte, hogy kizárólag belsőégésű motorral hajtott jármű addigra már nem lesz a konszern modellválasztékában.
A fő hangsúlyt az akkumulátoros elektromos autókra helyezi a Daimler, robbanómotorok pedig addigra már csak hálózatról tölthető (plug-in) hibrid járművekben lesznek – tette hozzá Torsten Eder, motorfejlesztési igazgató. A még meglévő robbanómotorok azonban kizárólag megújuló forrásokból előállított,
ezért zéró emissziós mérleggel rendelkező szintetikus üzemanyaggal működnek majd.
A Daimler által világszerte értékesített autóknak
2030-ra már az öven százaléka lesz vagy teljesen elektromos, vagy hibrid hajtású
– mondta Torsten Eder, hozzátéve, hogy a robbanómotorok kiváltása céljából pedig a Daimler mindazonáltal tovább folytatja az üzemanyagcellás technológia fejlesztését is. Elmondta: 2022-ig a Daimlernek nem csak a németországi, de az összes európai üzeme klímasemlegesen működik majd. Ezt követően a többi üzem is sorra kerül majd szerte a világon, elsősorban Kínában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.