A Staropramen termelési adataiból is az tűnik ki, hogy nincs oka tartani a visszaeséstől a Molson Coors Europe-hoz tartozó vállalatcsoportnak. A gyár Prágában 3 millió hektoliter sört gyárt, ami kiegészül az ostravai üzem 500 ezer hektós termelésével. A Staropramen ezzel Csehországban az egyik legnagyobb sörgyártó a Pilsner Urquell mögött. Néhány éve – nem sokkal azután, hogy a Molson Coors felvásárolta a StarBev vállalatcsoportot – a cég ráadásul nagyszabású márkakampányba kezdett, amit azóta is folyamatosan fejleszt.
Petr Kovarik, a Molson Coors regionális ügyvezetője a Staropramen 150 éves fennállásának ünnepségén a Világgazdaságnak azt mondta: a vásárlók készek többet fizetni a jó minőségű sörért, a cég egészséges léptékben fejlődik főleg Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában. A gazdasági növekedéslassulásról úgy nyilatkozott, hogy a hatásai egyelőre nem tapasztalhatók a söriparban. Ennek oka a közép-európai bérnövekedés és a munkanélküliség csökkenése, az embereknek van pénzük az olyan élvezeti cikkekre, mint a sör. Az export ugyanakkor lassulhat, a többi ágazathoz hasonlóan ugyanis náluk is nehézséget okoz a jól képzett munkaerő pótlása, pláne úgy, hogy a söriparban dolgozók könnyen el tudnak helyezkedni más szektorokban is.
Bár követik az új trendeket, vannak új ízű és fejlesztésű sörök, az ügyvezető lapunknak nyomatékosította: nagyon figyelnek arra, hogy folytassák a cseh sörhagyományokat. Egy biztos – tette hozzá –, meggyes Staroprament nem fognak gyártani. Petr Kovarik szerint sok a hasonlóság a magyar és a cseh söripar helyzete között. A Borsodi Sörgyárban tavaly kezdtek el egy 12 millió eurós technológiai és kapacitásbővítést, amellyel a bőcsi gyár egyedülálló helyzetbe került, régiós központtá vált. Az együttműködés következő lépése a gyár körüli logisztikai környezet fejlesztése. Ha ez befejeződik, az nagy hatással lesz a két ország együttműködésére, de a régió többi gyárának munkájára is.
A Molson Coors azokat a magyar szállodatulajdonosokat, vendéglátósokat is meghívta a rendezvényre, akik saját vállalkozásaikban a prágai gyár söreit mérik. A gyárlátogatáson sokan azt mondták, nemcsak ünnepelni érkeztek, szeretnék látni, hogyan készül a termék, amiért maguk is garanciát vállalnak azzal, hogy árulják. Szilva János, a Borsodi Sörgyár gyárigazgatója szerint ez is egy az új trendek közül, aminek örülnek. Azt mutatja, hogy a söröket forgalmazó és sokszor családi vállalkozásban működő cégek egyre tudatosabbak. Szilva János a Világgazdaságnak kiemelte: nagy változások történnek a szintén a Molson Coors Europe-hoz tartozó magyar sörgyárban is. Míg néhány éve a gyártás nagy részét az üveges sör tette ki, és csak kis részben került a piacra hordós kiszerelés, addig ez mára megfordulni látszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.