Az év első felében magasabb forgalom és rekordösszegre emelkedett megrendelés-állomány mellett jelentősen növelte nyereségét a svájci Stadler Rail AG.
A Stadler Rail az év első felében 1,115 milliárd svájci frank, az előző évi 797 milliárdnál 40 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 76,9 millió frank adó, kamat, értékcsökkenés és amortizáció előtti (EBITDA) eredményt ért el, 20 százalékkal magasabbat a 2018. első hat havi 63,9 millió franknál.
Az értékesítési árbevételből 1,002 milliárd frankot a vasúti gördülőállomány üzletág, 113 millió eurót a szolgáltató és alkatrész üzletág termelt ki. Az üzletágak 44 és 10 százalékkal növelték bevételüket.
A bevétel növekedésénél érdemes megjegyezni, hogy a vasúti gépgyártó vállalat esetében a forgalomnak rendszerint egyharmada esik az év első, majd fennmaradó kétharmada az év második felére, mivel a vasúttársaságok általában az év második felében helyezik forgalomba új szerelvényeiket. A cég működési költségei viszont egyenletesen oszlanak el az év egészében, a bevételarányos jövedelmezőség így az év első felében gyengébb szokott lenni az éves átlagnál. A Stadler változatlan devizaárfolyamok mellett az idei teljes évben 3,5 milliárd frank értékesítési árbevételre számít 7 százalékos bevételarányos jövedelmezőség mellett.
A cég működési eredménye (EBIT) az év első felében 33 százalékkal 46,9 millió svájci frankra emelkedett 35,2 millió frankról. A bevételarányos jövedelmezőség 4,4 százalékról 4,2 százalékra csökkent.
A Stadler az idei első fél évben az egy évvel korábbi 7,6 milliónál 263 százalékkal magasabb, 27,5 milliós svájci frankos nyereséget ért el.
Az év első felében 2,310 milliárd svájci frank új megrendelést könyvelt el a Stadler, 178 százalékkal magasabb értékben az előző évi 831 milliónál. Megrendelés-állománya 9 százalékkal 14,382 milliárd frankra, rekordösszegre emelkedett 13,178 milliárdról.
A Stadler megrendeléseinek növekedése a világszerte jellemző urbanizációs trendet és a környezetkímélő tömegközlekedési megoldások iránti növekvő igényt tükrözi.
A Stadler nagy megrendeléseket kapott az év első felében Németországból. Schleswig-Holstein tartományból például 55 akkumulátoros FLIRT szerelvényre kapott megrendelést. A Stadler konkurenseit megelőzve vitte piacra akkumulátoros vonatszerelvényeit és azok töltési technológiáját. A finn VR Group vasúttársaságtól 60 mozdonyra kapott megrendelést a Stadler, az Egyesült Államokból pedig 127 metrószerelvényt rendeltek, ami a vasúti kocsik számát tekintve a valaha leadott legnagyobb megrendelése volt a cégnél.
A Stadler jelenleg mintegy 150 megrendelés teljesítésén dolgozik. A cég „gazdaságpolitikai kihívásokkal nehezített” évre számít az idén, felkészültnek tekinti azonban magát a felmerülő problémák kezelésére. Az év első fele a terveknek megfelelően alakult, a devizaárfolyamok kedvezőtlen alakulása, a világgazdasági növekedés lassulása és egyéb geopolitikai tényezők miatt azonban az év második felében már kedvezőtlenebb lehet az üzleti környezet. Az East Anglia vasúttársaság számára legyártott 58 FLIRT szerelvény késedelmes átvétele akár kötbérterhekkel is járhat.
A Stadler Rail AG 38 frankon jegyzett részvénye az idén áprilisban debütált a svájci tőzsdén 43,10 frankos árfolyamon. Kedden délelőtt a papírt 42,20 frankon jegyezték 4,61 százalékos napi eséssel. A Stadler részvényeinek 40,25 százaléka forog közkézen, Peter Spuhler tulajdonos közvetlenül és a PCS Holding AG révén közvetve 39,7 százalékkal rendelkezik, és tíz százalék van a német RAG-Stiftung birtokában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.