Valamivel több mint 15 százalékos részesedést vásárolt a Rail Cargo Terminal – BILK Zrt.-ben a kínai Cosco csoport görögországi leányvállalata, az Ocean Rail Logistics S. A. Az erről szóló megállapodást szerda este írták alá. A ceremónia után Thomas Kargl, a Rail Cargo Austria igazgatósági tagja a megállapodást a Rail Cargo csoport eurázsiai stratégiája mérföldkövének nevezte. Rámutatott, hogy az együttműködésből a terminál minden ügyfele profitálni fog.
Az ügylet révén még szorosabbá válik az osztrák állami ÖBB vasúttársasághoz tartozó Rail Cargo árufuvarozó csoport és a kínai logisztikai óriás kapcsolata, amelyet a minapi sanghaji expón újabb pecséttel erősítettek meg. A Rail Cargo Groupot erős érdek fűzi ahhoz, hogy minél nagyobb szeletet hasítson ki a kínai áru európai fuvarozásából és elosztásából, a Coscónak pedig egyebek között az lehet előnyös, ha az általa Európában (és máshol) használt infrastruktúrában tulajdoni része is van. A tegnapi részesedésvásárlással éppen e téren lépett nagyot előre.
A megállapodás egyik előzménye, hogy 2014-ben Kína, Szerbia, Macedónia és Magyarország döntött a Kína–Európa szárazföld–tenger–expressz vonal nevű áruszállító folyosó üzembe helyezéséről. Az útvonalon a kínai áru a pireuszi kikötőn át vasúton jut el Európába, azaz először Szerbiába, onnan Macedóniába, majd a Belgrád–Budapest vonalon Magyarországra is. A Belgrád–Budapest vonal révén közvetlen összeköttetés létesül Budapest déli része és Kína között – mutatott rá a napokban a kínai Cctcplus.com, kiemelve, hogy ezen útvonal használatával hét-tíz nappal rövidebb az Ázsia és Európa közötti szállítás ideje, mint a Hamburgon és Hollandián keresztüli, hagyományos útvonalakon.
„2014-ben száz vonattal indítottunk, ez év végére már elérjük az ezret” – idézi a portál Dionysis Boulantzast, a vevő, az Ocean Rail Logistics egyik vezetőjét. Az áruszállító folyosón jövőre százezer konténernyi árut hoznának a kínaiak Európába az idei nyolcvanezer után. (A társaság az expressz útvonalon Szerbiából egyebek mellett rezet továbbít Kínába.)
A Rail Cargo Terminal – BILK Zrt.-t 2001 decemberében alapították a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) egyik üzemeltetőjeként, hogy a budapesti régióban ellássa a kísért és a kíséretlen kombinált fuvarozási küldemények kezelését, azaz közútról vasútra, illetve vasútról közútra történő átrakodását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.