Nagyjából egymilliárdan dohányoznak a világon, és ha az arányuk csökken is a népességnövekedés miatt a következő években, a számuk aligha. Magyarországon körülbelül 2,5 millióan dohányoznak, és legalább ugyanennyien vannak kitéve a passzív dohányzás ártalmainak. A hazai lakosság évi 700 milliárd forintot költ a 80 százalékos adókulcsú dohánytermékekre a dohányzásügyi miniszterelnöki biztos minapi közlése szerint, vagyis a vásárlásaik nyomán nagyjából 560 milliárd forint kerül az államkasszába.
Iparági kutatások szerint csak a dohányosok 5 százaléka képes leszokni, és további 3 százaléka teszi le a cigarettát valamilyen segítséggel. Tehát 92 százalék nem akar vagy nem tud leszokni – mutatott rá Szlávik Péter, a Philip Morris vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója a cég háttérbeszélgetésén. Szerinte az embereknek rá sem kellene szokniuk a dohányzásra, ha pedig megtették, és leszokni sem tudnak, akkor váltsanak a dohányzás egy kevésbé kártékony alternatívájára. A Philip Morris egyik globális vezetője a BBC-nek kifejtette, hogy a cég középtávon már nem akar cigarettát gyártani, ehelyett más dohánytermékekből építené fel a portfólióját. A dohányipar reagált a fogyasztói szokások változására, mert a dohányosoknak fontos, hogy mérsékeljék a dohányzás káros hatását, vagyis minden égésterméket iktassanak ki a dohányzás folyamatából.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.