BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eladási rekordot ért el 2019-ben a Daimler

A decemberi eladások csökkenése ellenére is éves rekordot ért el a Mercedes-Benz autók eladásával 2019-ben a Daimler – jelentette csütörtökön a konszern.

Decemberben 0,3 százalékkal kevesebb Mercedes-Benz márkájú autót értékesített a Daimler mint egy évvel korábban, éves eladásai azonban 1,3 százalékkal 2,34 millióra emelkedtek, ami újabb rekord, sorban a kilencedik.

A konszern beszámolója szerint eladási rekordot értek el Németországban, Kínában és az Egyesült Államokban elsősorban a SUV modellek népszerűségének köszönhetően. A legnagyobb növekedést, 6,2 százalékosat Kínában érte el a Daimler.

Kihívásokkal terhes éve volt az autóiparnak a tavalyi, de az elkövetkező két év is minden korábbinál nagyobb mértékben az ágazat átalakításáról fog szólni

– jelentette ki Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója az éves beszámolót kommentálva.

Az elődjét a vezetői poszton tavaly májusban felváltó vezérigazgató a konszern eredményességének romlása és a technológiai átállás magas költségei miatt szigorú költségcsökkentési programot léptetett életbe, amely egyebek között több mint 10 ezer alkalmazott elbocsátását is maga után vonja. A konszernnek főként az év első felében kellett nehézségekkel megküzdenie a kompakt osztály új modellekre való átállítása, valamint a SUV modellek gyártásában bekövetkezett fennakadások miatt. A SUV modellek értékesítése tavaly 4,5 százalékkal csökkent, de ezzel együtt is ez a kategória adja a Mercedes-Benz autók eladásának harmadát.

Fotó: AFP

Ola Källenius szerint tavaly is a Mercedes-Benz vezette a prémium márkák világpiacát a BMW és az Audi előtt. A BMW konszern még nem tette közzé ugyan a BMW márka eladási adatait, de a már ismert adatok alapján

a Mercedes-Benz novemberig 160 ezres, szinte behozhatatlan előnyre tett szert az éves eladásokban.

Az Audi lemaradása pedig még ennél is nagyobb. A stuttgartiak 2016-ban vették át a vezetést a prémium kategóriában a müncheni konszerntől.

A konszern összes márkáját beleértve azonban a BMW vezeti az eladásokat. A Mini márka eladásaival együtt a BMW tavaly 2,52 millió autót értékesített, a Daimler pedig a Smart márkával együtt 2,46 milliót, 0,7 százalékkal többet mint 2018-ban.

A Smart eladásai 9,3 százalékkal csökkentek tavaly elsősorban azért, mert a Daimler teljesen elektromos platformra állítja át a márkát és kínai vegyesvállalatba viszi át a gyártását.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.