A Henkel közzétette a 29. fenntarthatósági jelentését, amely részletezi a vállalat teljesítményét és előrehaladását a fenntarthatóság különböző területein – közölte a vállalat.
Ezzel együtt bemutatta a jövőre vonatkozó stratégiai céljait és új célokat fogalmazott meg olyan kulcsfontosságú területeken, mint a fenntartható csomagolás és a klímavédelem.
A fenntarthatóság szerves részét képezi új stratégiai keretünknek, és ez versenyképességünk egyik mozgatórugója
– mondta Carsten Knobel, a vállalat igazgatóságának elnöke.
A következő öt év meghatározó lesz, globális szinten és vállalati szinten egyaránt. Figyelnünk kell rá, hogy jó úton haladjunk a globális felmelegedés korlátozása, és az Egyesült Nemzetek fenntartható fejlődési céljainak elérése érdekében
– tette hozzá Sylvie Nicol, a Henkel igazgatóság emberi erőforrásokért és a fenntarthatóságért felelős tagja.
2030-ra a cég azt a célt tűzte ki, hogy üzleti tevékenysége háromszor hatékonyabb lesz a 2010-es bázisév környezeti lábnyomához viszonyítva. Ez fenntarthatósági stratégiájuk sarokköve. 2019 végére a vállalat már 56 százalékkal növelte teljes hatékonyságát (2010-hez viszonyítva).
A 2020-ra kitűzött célok közül már hármat korábban sikeült elérni:
A termék előállításához szükséges tonnánkénti vízfogyasztás 28 százalékkal csökkent 2010-hez viszonyítva. Ez pedig azt jelenti, hogy a kitűzött 30 százalékos cél egyértelműen elérhető.
A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése egyértelmű cél a globális felmelegedés korlátozása érdekében, ezért a cég tovább erősítette hosszú távú céljait, hogy klíma-pozitív vállalattá váljon és haladást érjen el az értéklánc mentén.
Azzal a jövőképünkkel, hogy 2040-re klíma-pozitív vállalattá válunk, kifejezetten tovább lépünk attól, hogy csupán karbonsemlegesek legyünk, ezzel is kifejezve elköteleződésünket, miszerint a fenntarthatóság területén vezető szerepet kívánunk betölteni.
– mondta Sylvie Nicol.
2040-re klíma-pozitív vállalattá válás érdekében a cég azt tervezi, hogy 2025-re 65 százalékkal csökkenti termelésének szénlábnyomát. A vállalat ezt energiahatékonyságának folyamatos javításával és megújuló energiaforrásokból előállított villamos energia felhasználásával kívánja elérni. 2040-re a cél az, hogy a termelés során felhasznált összes fosszilis tüzelőanyagot klíma-semleges alternatívával helyettesítse a vállalat, és a többlet szén-semleges energiát átadja harmadik felek számára.
Ezen kívül márkáin és technológiáin keresztül a vállalat támogatni kívánja vevőit, fogyasztóit és beszállítóit, hogy (10 év alatt) 2025-ig összesen 100 millió tonna szén-dioxid kibocsátást takarítsanak meg.
A körkörös gazdaság előmozdítása érdekében a fenntartható csomagolás terén elért haladására és tevékenységeire építve új, még ambiciózusabb fenntartható csomagolási célokkal tűzött ki 2025-re:
100 százalékban újrahasznosítható vagy újra felhasználható:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.