BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Parkolópályán a közúti flotta közel fele

Hiába hirdette meg a kormány az országba belépő kamionsofőrök automatikus karanténjára vonatkozó amnesztiát, gépkocsivezetők sora kényszerült mégis otthon maradni.

Levélben kérte a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) Müller Cecília országos tiszti főorvostól, hogy egyszeri általános, visszamenőleges hatályú határozatban hirdesse ki, hogy minden olyan gépkocsivezető felveheti a munkát, aki egészségesnek érzi magát, és tünetmentes. Természetesen feltétel a járványügyi szabályok betartása és a kijárási korlátozáshoz való igazodás is.

Azért van szükség erre az intézkedésre, mert a gépjárművezetőkre az elmúlt időszakban három eltérő szabályozás vonatkozott, és hiába dolgozhatnának szabadon, sokan kénytelenek karanténban maradni, mert az előírásokat a megyei és a járási járványügyi illetékesek nem egyformán értelmezik

– mondta el a Világgazdaságnak Árvay Tivadar, az MKFE megbízott főtitkárhelyettese.

Fotó: MTI/Rosta Tibor

  • A három szabályozás első idősávja március 27-ig tartott, amikor hatályát vesztette az 40/2020-as rendelet, amely szerint a koronavírus szempontjából kockázatosnak minősített öt országból érkezőknek tizennégy napra karanténba kell vonulniuk. Ebből csak a Olaszországból érkezés érintette a sofőröket, akik tizennégy nap után akkor állhattak munkába, ha nyilatkoztak arról, hogy egészségesek, és ezt a munkaadójuk igazolta.
  • A második idősáv a március 27. és 28. közötti 24 óra volt, miután Müller Cecília rendeletének 6. pontja értelmében minden, az országba belépő sofőr köteles volt tizennégy napig karanténban tartózkodni.
  • A harmadik idősáv március 28-án nulla órakor lépett életbe, és Schanda Tamás miniszterhelyettes bejelentése szerint a határon belépő gépkocsivezetők nem kapnak „karanténpapírt”, viszont kötelezettek minden egészségügyi vizsgálatra. Aki pedig egészségesnek érzi magát, és betartja a járványügyi szabályokat, azonnal munkába állhat.
  • Ám hiába az amnesztia, sokan karanténban ragadtak. Az MKFE-hez befutott információk szerint van, ahol a megyei és járványügyi hatóságok megengedik a munkába állást, máshol csak napok múlva teszik lehetővé, megint máshol az ORFK visszajelzésére várnak.

    Összeomlott az eddig jól működő rendszer

    – értékeli a helyzetet Árvay Tivadar. Márpedig gépkocsivezetők nélkül nincs áruellátás.

    A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.