Társadalmilag hasznos vállalkozások felé nyitott a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) az Európai Unió és az magyar állam társfinanszírozásában megvalósuló Interreg Central Europe Program Social(i)Markers projektben való részvételével – hangsúlyozta Harsányi Mónika, a BKIK Projektmenedzsment Iroda irodavezetője kedden online sajtótájékoztatón.
Elmondta,
a hét ország részvételével zajló, hároméves program 2020 júliusában zárul, összköltsége 3,6 millió euró, ebből a BKIK költségvetése 140 ezer euró.
Kiemelte, a programban hét ország – Ausztria, Olaszország, Magyarország, Lengyelország, Németország, Szlovákia, Szlovénia – vesz részt, az elmúlt 9 hónapban a társadalmi innovációs kezdeményezéseket tesztelték helyi szinten.
Kitért arra, hogy a projektben a hét ország létrehozza a közép-európai társadalmi innovációs hálózatot, amelynek tagjai társadalmilag hasznos ötleteket valósítanak meg.
A magyar projekt a hátrányos helyzetűek foglalkoztatását támogató 15 szervezet társadalmi innovációs tevékenységének megerősítésére fókuszált.
A szakemberek által kidolgozott módszertan alapján a szervezetek képessé váltak arra, hogy kidolgozzák a foglalkoztatás-fókuszú társadalmi hatásmérési rendszerüket, és azt a mindennapi működésük során is alkalmazzák – tette hozzá Harsányi Mónika.
A BKIK a Social(i)Markers projekten keresztül a fiatal korosztály felé is nyitott, 2019 szeptemberében nekik tartották meg a PIACTÉR Hackathon egész napos rendezvényt, ahol szakértő segítségével a jövő társadalmi vállalkozói, a hallgatók, szakképzésben részt vevő diákok kidolgozhatták és bemutathatták ötleteiket, projektjeiket – mondta a BKIK Projektmenedzsment Iroda irodavezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.