Minél nagyobb egy magyar kis- és középvállalkozás, annál előrébb tart a digitalizációban – állapította meg a csütörtökön közzétett Digiméter 2020-as kutatási jelentése.
A Digiméter – Digitális Versenyképességi Mutató az idén indult, többévesre tervezett kutatássorozat, amelyet a SmartCommerce Consulting, a Reacty Digital, az eNET és a Virgo valósít meg.
A mintegy nyolcszáz magyar kis- és középvállalkozás körében végzett kutatásban hat témakörben – digitális jelenlét, digitális mindennapok, vállalkozásvezetés, értékesítés és marketing, digitális pénzügyek, illetve informatikai biztonság – mérték fel a vállalkozások digitális képességeit. A százpontos skálán a vizsgált vállalkozások átlaga 40 pont lett.
A kutatás szerint a magyar kkv-knál a pénzügyek digitalizálása áll az élen 61 ponttal, míg a sor végén az értékesítés és marketing áll, 17 ponttal.
Az átlagnál többet, 57 pontot ért el az informatikai biztonság digitalizációja.
A tevékenységi körök szerint érthető módon az élen az infokommunikációs cégek állnak (51 pont), a legrosszabbul pedig az építőipariak végeztek (33 pont). A digitálisan leginkább versenyképesnek bizonyult vállalkozás 91 pontot kapott.
Azt írták:
a 20 főnél nagyobb szervezetek átlagosan 48, míg az ennél kisebb cégek, mérettől függően, 37-40 pontot szereztek.
Területileg a budapesti és Pest megyei vállalkozások majdnem minden témakörben az élen vannak, az előnyük mégsem jelentős, ami azt jelenti, hogy a digitalizációnak jellemzően nem területi korlátai vannak – közölték.
A kutatássorozat első általános felmérésének részletes eredményeit a Digimeter.hu weboldalon teszik közzé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.