BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Amazon visszavonta a fekete péntek reklámjait

A világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalata visszavonta a fekete péntekre hangoló, leárazásokat hirdető reklámjait Franciaországban.

Az Amazon visszavonta a fekete péntekre hangoló, leárazásokat hirdető reklámjait Franciaországban, miután a párizsi kormány tisztességtelennek nevezte a kampányt a karantén miatt bezárni kényszerülő boltokkal szemben – mondta el az amerikai vállalat egyik szóvivője.

A világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalata felfüggesztette rádiós reklámjait, ugyanakkor francia honlapján szombaton még mindig szerepeltek az elő fekete pénteki kedvezmények.

Agnes Pannier-Runacher gazdasági államtitkár az Europe 1 francia rádióadónak szombaton azt mondta:

megkérte az Amazont a kampány felfüggesztésére, mert az egyáltalán nem lett volna tisztességes egy olyan időszakban, amikor 200 ezer üzletnek kell bezárnia.

Fotó: AFP

Franciaországban immár másodszor hirdettek országos vesztegzárat a koronavírus-járvány alatt a fertőzések visszaszorítása érdekében. Az általános karantén idejére a nem létszükségletű áruk kereskedelmével foglalkozó boltoknak be is kell zárniuk.

A fekete péntek (Black Friday) a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét jelzi, amelyre világszerte jelentős leárazásokkal készülnek a cégek. A fekete péntek általában az Egyesült Államokban ünnepelt hálaadási hétvége péntekjére esik.

Az Amazon elő fekete pénteki kampányára idén október 26-a és november 19-e között került volna sor Franciaországban. A cég több franciaországi raktárát bezárta a tavaszi országos karantén alatt, miután a higiéniai körülmények miatt összeütközésbe került helyi szakszervezetekkel.

Pannier-Runacher nem tudott választ adni arra a kérdésre, hogy sor kerülhet-e az Amazon fekete pénteki kampányára. Megjegyezte: ez további egyeztetések függvénye.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.