Elemzők által vártnál jelentősebben nőtt a Nike amerikai sportszergyártó negyedéves profitja és bevétele, különösen az online eladások megugrására a koronavírus-járvány hatására.
A cég azt közölte, hogy a november végével záródott pénzügyi második negyedévében az adózott eredménye 1 milliárd 251 millió dollár, részvényenként 78 cent lett, ami 12 százalékkal több az egy évvel korábbi 1 milliárd 115 millió dollárnál.
A világ vezető edzőcipő-, sportruházat- és sportszergyártójának a bevétel 9 százalékkal, 11 milliárd 243 millió dollárra nőtt.
Elemzők kisebb, 63 cent részvényarányos negyedéves profitra és szerényebb, 10 milliárd 550 millió dollár bevételre számítottak.
A november végével záródott három hónapban az online eladások 84 százalékkal nőttek, árfolyamhatásoktól kiigazítva pedig 80 százalékkal bővültek éves szinten.
A Nike bevétele
A pénzügyi év első hat hónapjában a profit 12 százalékkal, 2 milliárd 769 millió dollárra, a bevétel pedig 4 százalékkal, 21 milliárd 837 millió dollárra bővült.
A Nike piaci tőkeértéke az év eleje óta 35,5 százalékkal, 215,5 milliárd dollárra emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.