Még mindig bízunk abban, hogy a vállalkozásokat segítő programokat a fővárossal tető alá lehet hozni. Ha mégsem, és ez záros határidőn belül kiderül, továbbmegyünk a saját kitaposott utunkon, mivel a vállalkozásoknak most nagy szükségük van bármilyen segítségre – így reagált a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) a Világgazdaság megkeresésére annak kapcsán, hogy mi lett a sorsa a főpolgármester által tavaly november végén bejelentett céges mikrohitelezési támogatásnak.
Karácsony Gergely annak idején a közösségi oldalán számolt be arról, hogy megállapodás született a BKIK-val, hogy a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány adta lehetőségek felhasználásával közösen programot indítanak a legrosszabb helyzetben lévő mikro- és egyes kisvállalkozások mikrohitelezéssel való gyors megsegítésére.
A konstrukció keretösszegét 2,5 milliárd forintban határozták meg a felek, ezenfelül kuponprogramot is ígértek a lakosságnak szolgáltató budapesti vállalkozásoknak.
Az azóta eltelt szűk három hónapban azonban elsikkadt a kezdeményezés. Az okok kapcsán kerestük a városházát, de egy hét alatt sem érkezett válasz. A BKIK viszont tájékoztatást adott, ebből az derült ki, hogy a szervezet elnöke, Nagy Elek és Karácsony Gergely megegyeztek, hogy januárban a megbízottjaik újra asztalhoz ülnek.
A tárgyalások elkezdődtek, de az utóbbi időben lelassultak
– jegyezték meg.
Pedig a pandémia második hullámának elhúzódása még jelentősebb kihívások elé állította a budapesti szolgáltató szektort – különösen a vendéglátásban és a turizmusban tevékenykedőket –, amelynek több szereplője is mély válságba került. A helyzet kezelésére a BKIK február elején írásban tett javaslatokat. Nem először: 2020 kora őszén az elmaradó külföldi vendégek pótlására is összeállított egy tervet, ebben egy fővárosi, 50 milliárdos alap felállítását javasolták, első lépcsőként egy 25 milliárdos keret megnyitásával, amelyhez a BKIK is hozzájárult volna a költségvetése 5 százalékával. Mostanáig ez sem vált valóra.
A szervezet ugyanakkor azt is jelezte, hogy
a felvetései közül mind az állami, mind az önkormányzati döntéshozók mára jó néhányat beépítettek a saját válságkezelési lépéseik közé.
„A kormány a bért terhelő közterhek elengedésével, a bértámogatás folyósításának felgyorsításával, az adózási és egyéb támogatási intézkedésekkel, valamint a kormányzati és önkormányzati bérlemények bérének és a közterületi díjaknak az elengedésével segítette a bajba jutott szektorokat. Elismerés illeti a fővárost a napokban hozott, a kereskedelmi helyiségek és teraszok bérleti díjának mérséklése, valamint a kereskedelmi egységek könnyebb megnyitását segítő intézkedések miatt. Reméljük, a kerületi önkormányzatok követik a jó példát.” Hozzátették, hogy a leghatékonyabb eszköz az összehangolt kormányzati, önkormányzati és vállalati cselekvési program lenne.
Január 18-án indult és várhatóan március végéig tart a főváros által indított plakátkampány – közölte lapunkkal az önkormányzat. A megrendelő a Budapest Brand Nonprofit Zrt., a teljes költség 22 millió forint. Ezt azzal magyarázták, hogy az előző városvezetés olyan szerződéseket kötött, amelyek lehetővé teszik, hogy az önkormányzat köztájékoztatási célra ingyen vehessen igénybe reklámfelületeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.