BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kétmilliárd eurós veszteség az Accor szállodaláncnál

A világ 110 országában jelenlévő francia társaság a járvány miatt elrendelt utazási korlátozások egyik legnagyobb vesztese.

Az Accor 391 millió eurós üzemi veszteséggel zárta tavalyi üzleti évét, szemben a megelőző évben elért 825 millió eurós profittal. Nettó vesztesége viszont 1,99 milliárd euróra rúgott. Bevétele a 2019-es év 4,05 milliárd eurójáról 1,62 milliárdra zuhant.

A világ 110 országában jelenlévő francia társaság a járvány miatt elrendelt utazási korlátozások egyik legnagyobb vesztese,

ötezer egységéből 82 százalék fogadott vendégeket az évzáró negyedévben, míg szeptember végén az arány még 90 százalék volt. Jean-Jacques Morin pénzügyi igazgató egyes régiókban már lát pozitív jeleket: amíg Európa alszik, Ázsiában, a Közel-Keleten és Dél-Amerikában már magasabb foglaltsági mutatókkal zárult az év.

Fotó: rafapress/Shutterstock.com

A 32 százalékos kihasználtság több mint harmadával alacsonyabb a 2019-ben mértnél, s itt csak az kivehető szobákat vették számításba. Tavaly egy éjszakáért átlagosan 73 eurót kellett fizetni az Accorhoz tartozó láncoknál, ez 17 százalékos diszkontot jelent. Az egy kiadható szobára eső átlagbevétel 24 euró volt, 62 százalékkal kevesebb a 2019-esnél.

Utóbbi mutatóban már pozitív elmozdulás történt Morin szerint, de a regenerációhoz több kell, a válság előtti szint elérése 2023 előtt nem várható.

A tavaly augusztusban meghirdetett 200 millió eurós költségcsökkentés programjukat elindították, éves szinten 17 százalékos költségmegtakarítást tűztek ki célul. A csoport nettó adósságállománya 1,35 milliárd euró maradt, a készpénz égetés első félévben mért, havi átlagban 80 millió eurós összegét a második félévben sikerült havi 61 millióra redukálni. Az Accor árfolyama már csak tíz százalékra van egy évvel korábbi mélypontjától, a kurzus tegnap közel 3 százalékot erősödött.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.