Idén ötödik alkalommal tette közzé a leggyorsabban növekvő európai vállalatok ezres listáját a Financial Times, amely a Nanushkát az abszolút élmezőnybe, a 70. helyre rangsorolta. A Nanushka International Zrt., a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. egyik legsikeresebb portfóliótársasága a cég közleménye szerint 1601,9 %-os abszolút növekedési rátával nem csupán a Közép-Kelet Európai térség élmezőnyében szerepel, de a divatipari szereplők kategóriájában egyértelműen listavezető.
Divatipari vállalkozások közül a Nanushka az első, a régióból pedig mindösszesen 6 vállalkozás – kettő magyar – került az első száz helyezett közé. A 2006-ban alapított, világhírű magyar divatcég már tavaly is szerepelt az ezres összesítésben, akkor a 406. helyen, a lista első felében nyitott..
A Statista kutató cég által összeállított “FT 1000 – Europe’s Fastest Growing Companies 2021” lista rangsorolja azokat az európai vállalatokat, amelyek 2016 és 2019 között a legmagasabb éves összesített bevétel-növekedési rátát érték el. A verseny idén is kiélezett volt, a rangsorra kerüléshez minimum 35,5 százalékos növekedési rátára volt szükség ebben az évben, ami – vélhetően a koronavírus okozta lassulás miatt – valamivel alacsonyabb, mint a tavalyi 38,4 százalék, de még mindig dinamikus teljesítmény fokozódást feltételez a listázott cégekről.
Mint írták, a tavaly októbertől a Vanguards Fashion Group égisze alatt működő Nanushka 2016-ot még 335 millió forintos árbevétellel zárta, 2019-ben ez az összeg már a 7 milliárdot is megközelítette (6,7 Mrd Ft-tal), a viszonteladók száma pedig ebben az időszakban 60-ról 400-ra növekedett. A cég 2018 májusa óta nyereségesen működik, a 2019-es év pedig minden várakozást felülmúlt,
ekkor 130 ezer terméket gyártott és adott el, az árbevétele pedig 228 százalékkal növekedett az egy évvel korábbihoz képest.
A 2020-as év árbevétele a tervek és az előzetes megrendelések alapján újfent duplázódott volna, de a korona vírus okozta gazdasági visszaesés ellenére a Nanushka fenntartotta növekedését és további 10 %-os növekedést ért el a megelőző évhez képest.
A cég árbevételének 96 százaléka származik exportból, 4 százalékot a flagship üzletek eladásai hoznak.
Budapest mellett az elmúlt években Londonban és New York-ban nyitott saját márkaboltot , ami szintén egyedülálló eredmény nem csupán a hazai, de a Közép-Európai régió divatcégei között is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.