A Jézus cipők sorozat folytatásaként az MSCHF vállalat 666 darab Sátán cipőt tervez árusítani Lil Nas X rapperrel együttműködve – adta hírül a The New York Times.
Egyes munkahelyek jótékony célú véradásra buzdítják munkatársaikat. Nem így tesz a Brooklynban székelő MSCHF, amely már korábban is olyan termékekkel mutatta meg magát, mint a kenyérpirító alakú fürdőbombák, vagy a gumicsirkehúsok.
Most egy csepp vért kevernek tintával, amely kitölti a légbuborékot a Nike Air Max 97-es cipőben.
Valójában nem sok vért gyűjtöttünk, a csapatból körül-belül hatan adtak. Ezt nem orvosok végezték, mi intéztük
– mondta el erről Daniel Greenbert MSCHF-alapító. Az ügy miatt megszólalt a Nike is. Azt mondták, hogy
nem álltak kapcsolatban az MSCHF-fel és Little Nas X-szel. A Nike nem tervezte és nem bocsátotta ki a cipőket, nem támogatja a projektet.
„Ha az embereket a márka és nem a termék rajongójává tudjuk tenni, akkor bármit megtehetünk” – mondta erről Greenberg, hozzátéve:
Azt építünk, amit akarunk. Semmi más nem érdekel.
A Sátán cipő az MSCHF és Lil Nas X együttműködéseként került piacra, miután a rapper egy ördög témájú videóklippel jelentkezett a Montero (call My by Your Name) című számához, a videóban az előadó a Sátán ölében táncol.
A cipőkön bronz pentagramma van elhelyezve a Lukács 10:18 felirattal. Ez egy utalás a Biblia egyik szakaszára mely így szól:
Láttam a Sátánt: mint a villám, úgy bukott le az égből.
Bár vasárnap Lil Nas X egy videóban ugyan bocsánatot kért a cipőkért, annak gúnyos hangvétele alapján valószínűleg nem gondolta komolyan, hogy sajnálná az esetet.
Stephen J. Hoch, a Pannsylvaniai Eyetem marketing professzora szerint okos húzás, hogy csak 666 darabot gyártottak a lábbeliből, a korábbi Jézus cipőhöz hasonlóan minden bizonnyal ez is mind gyorsan el fog kelni.
Ezen felül a utcai használat mellett a gyűjtők érdeklődésére is számot tarthat.
Ráadásul a járvány alatt sok limitált szériás eszköz – többek között whiskyk, Nike Air Jordan cipők, dohányzóasztalok – jelentősen felértékelődött. De ezek még kézzelfogható dolognak számítanak. Nemrég egy kizárólag digitálisan létező műalkotás 69 millió dollárért talált gazdára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.