A vártnál gyengébben sikerült a Nike üzleti évének harmadik, február végén zárult negyedéve, a világ legnagyobb sportszergyártóját is meggyötörte a koronavírus-járvány nyomában járó válság:
online értékesítése hiába futott fel, nem tudta teljes egészében pótolni az üzletbezárások folytán kiesett bevételeket.
A csütörtöki piaczárás után kiadott gyorsjelentésre négy százalékos eséssel reagált az árfolyam, igaz, volt miből leadni, hiszen év eleje óta a Nike kurzusa már 40 százalékos ralin van túl. A Nike főként Európában és Észak-Amerikában maradt el a várakozásoktól, ahol a bezárások mellett még logisztikai problémákkal is szembesülnie kellett.
A távol-keleti gyártóktól akadozva érkeztek az áruk, mivel a konténerhajókon kapacitáshiány lépett fel, de az amerikai kikötők túlterheltsége is közrejátszott az áruellátási anomáliákban.
Három-négy hetes csúszások is előfordultak, ennek a rovására írható az észak-amerikai bevételek 11 százalékos, 3,56 milliárd dollárra történt visszaesése
– kommentálta a gyengébb adatot John Donahoe elnök-vezérigazgató.
Az Európát, Közel-Keletet és Afrikát összefogó EMEA-régióban a Nike fizikai boltjainak 45 százaléka két hónapig zárva tartott, itt az online értékesítés 60 százalékos megugrása enyhített a gondokon. A régió összességében 4 százalékkal alacsonyabb, 2,61 milliárd dolláros forgalommal zárt. A Nike-hoz tartozó Converse márka 570 millió dollárt hozott a konyhára, ez 8 százalékos plusz az egy évvel korábbihoz képest.
A Nike a nehézségek ellenére és szépen hizlalni tudta adózott eredményét, amely 1,45 milliárd dollár lett a tárgyidőszakban, ez egy részvényre vetítve 90 centet jelent (EPS). Egy évvel korábban még csak 847 millió dollár szerepelt a profitsoron, 53 centes EPS társaságában. A bruttó üzemi marzs 130 bázisponttal 45,6 százalékra emelkedett.
Érdekesség, hogy az üzemi eredmény szintjén Kína már jobban teljesít Észak-Amerikánál, előbbi 973, utóbbi 970 millió dollárt termelt.
A sportszergyártó forgalma a bázisidőszak 10,10 milliárd dollárjáról 10,36 milliárdra gyarapodott, ám alatta maradt a 11,02 milliárdról szóló, vérmesnek tekinthető elemzői várakozásoknak.
A bővülésben oroszlánrésze volt a másfélszeresére, 2,28 milliárd dollárra ugró kínai eladásoknak, hasonlót tapasztalhattunk a fő rivális Adidas esetében is.
A Nike folytatja a hagyományt, s mint az elmúlt 19 évben, úgy most is emelte a részvényeseknek kifizetendő osztalékot.
A negyedéves profit terhére 434 millió dollárt osztanak szét a részvényesek között, ez 14 százalékkal több az előző évinél.
A részvény-visszavásárlási programjukat tavaly márciusban a járvány kitörését követően óvatosságból és likviditásuk fenntartása érdekében felfüggesztették, azt a folyó negyedévben tervezik újraindítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.