BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A legnagyobb autógyártók is mikrochip-hiánnyal küzdenek

Minél tovább tart a válság, annál nehezebb lesz az autóiparnak fenntartania jelenlegi üzleti modelljét.

Súlyosan érinti a világ autógyártóit a mikrochip-ellátásban bekövetkezett hiány, és ezért az autóiparnak alapjaiban át kell gondolnia beszállító láncának a szerkezetét – jelentette ki szerdán Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a Financial Times webkonferenciáján.

Az autóipar számára világszerte megnehezítette a koronavírus-válságból való kilábalást a járműelektronikai berendezésekhez szükséges félvezető áramkörök ellátásában keletkezett hiány.

Minél tovább tart a válság, annál nehezebb lesz az autóiparnak fenntartania jelenlegi üzleti modelljét

- fogalmazott a Stellantis vezére.

A világ negyedik legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis a múlt héten negyedéves eredménybeszámolója közzétételekor a mikrochip-ellátás javulását jelezte előre az év második felére, hozzátéve, hogy a fennakadások egészen 2022-ig is eltarthatnak.

Fotó: Shutterstock

Tavares hangsúlyozta a konferencián azt is, hogy az autóiparnak a nyersanyagárak emelkedésével is szembe kell néznie, aminek megoldásást az újrahasznosítható nyersanyagok növekvő alkalmazásában látja.

Az autóipar legnagyobb kihívása szerinte a tiszta mobilitás megfizethető szinten tartása. Hangsúlyozta, hogy az elektromos mobilitást fentről lefelé kényszerítették ki a kormányok brutális erő alkalmazásával, az nem az autóipar döntése volt.

Ha csak a gazdag ügyfelek számára tudunk tiszta mobilitást biztosítani, az nem lesz lényeges hatással az emissziós értékekre

- mondta. Hozzátette:

Nem könnyű 30 ezer eurós elektromos autókat eladni, ha ugyanazt a modellt hagyományos hajtással meg lehet kapni fele áron is.

A Stellantis az év elején alakult meg az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles és a francia PSA autóipari konszernek egyesülésével.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.