Ezek közül a Google térképre fogok most kitérni, és azon belül is a Google Cégem ingyenes szolgáltatásra.
A keresőoptimalizálás (SEO) egyik része a helyi keresőoptimalizálás (Local SEO). Ha egy szolgáltatáshoz kapcsolódó kulcsszóra/keresési kifejezésre keresünk rá, akkor valószínűleg egy Google térkép is meg fog jelenni, alatta 3 vállalkozással:
Ide sokszor nem annyira nehéz bekerülni, mint a Google általános találatai közé, kevesebben foglalkoznak a SEO ezen területével, ezért sokszor kisebb is a verseny.
A megjelenés egyik fő feltétele az, hogy egy Google Cégem profilt regisztrálj. Ha regisztráltál, majd igazoltad a vállalkozás címét, utána már Te is meg tudsz jelenni a Google térképén valamint a Google keresések között, de értékeléseket is el tudsz kezdeni gyűjteni a profilodon.
Ezenkívül rengeteg információt meg tudsz osztani a Google Cégem profilodon, ezeket a Google az elmúlt években egyre jobban elkezdte bővíteni.
Sajnos sokszor tapasztalható az is, hogy egy üzletnek, szolgáltatónak, étteremnek nincs weboldala, de még a Google Cégem profilon sincsenek megadva és folyamatosan frissítve az alap információk.
Ha nincs weboldalad, és nem is szeretnél egyelőre készíttetni, akkor a Google Cégem profilban a ‘Webhely’ menüben tudsz egy saját weboldalt létrehozni. Ez például arra jó, hogy megoszd a szolgáltatásaidat és az árakat, és ne a lefotózott árlistát töltsd fel a fényképek közé.
Az éttermeknél az étlap/menü már külön kategóriában beállítható a fényképeknél, de hamarosan külön pontot is fog kapni a menü, és majd online lehet asztalt is foglalni a Google Cégemen keresztül.
A Google Cégem profil használatáról is egyre több statisztikai adatot kapnak a tulajok egy megújított felületen, a ‘Statisztika’ menüpontban. Látható a profilból indított hívások száma, az útvonaltervezés, az üzenetek száma, a weboldal kattintások, stb…
Egy fontos rangsorolási faktor a vélemények gyűjtése is. Logikusan a Google azokat a profilokat fogja elől rangsorolni, amelyek naprakészen vannak tartva, frissítve. Érdemes bejegyzéseket is rendszeresen létrehozni, fotókat, akár videókat feltölteni, valamint a vélemények szerzésével lehet még aktívan tartani a fiókot a Google szemében.
Ezenkívül nem olyan régóta a szöveges értékeléseket is megjelenítheti a találatoknál a Google, kiemelve azokat a kulcsszavakat, amelyekre történt a keresés.
De azért is előnyös ma már inkább itt gyűjteni az értékeléseket, mert például a Facebookon az elmúlt időszakban eltűntek a régebbi értékelések, sokszor nem jól jeleníti meg őket, sok más hiba is előfordul, és az ügyfélszolgálatuk sem segít… :/
A helyi keresőoptimalizálásról, a Google Cégem fiók optimalizálásáról több szakmai cikkből is kinyerhetőek az információk, de például egy videós SEO tanfolyamban is összeszedetten, külön részben megtalálhatóak a beállítások.
Összeszedtem pár gyakori kérdést a Google Cégemmel és a helyi keresőoptimalizálással kapcsolatban:
A Google szabályzata szerint csak a cég neve vagy márkanév lehet benne, további kulcsszavakat nem szabad beleírni. Viszont sok esettanulmány és a tapasztalat is azt mutatja, hogy ha van egy fő kulcsszó, amire sokan keresnek, megjelenik a Google térkép is a találati oldalakon, akkor a fő kulcsszó belefoglalása a profil nevébe sokat javíthat a helyezésen. Persze ne legyen teletömve több kulcsszóval a név. Ezenkívül, ha a későbbiekben felkeresnéd a Google Cégem ügyfélszolgálatát, akkor az ilyen nevekért szoktak szólni, a név megváltoztatása viszont nem bonyolult, gyorsan lecserélheted rövidebb vagy hosszabb időre is. :)
Nem, ez a funkció nem kikapcsolható.
Sok esetben ez a lokáció alapú keresés miatt lehet. Ha egy felhasználó Budapest belvárosában keres például autószerelőt, akkor a Google a kereső lokációját felismerve a közelében található Google Cégem profilokat fogja megjeleníteni, és a környező településekről már nem valószínű, hogy lesznek profilok a találatok között.
Igen, van, ezen az oldalon tudod felvenni velük a kapcsolatot.
A Google saját maga is létrehozhatott egy profilt a nyilvános adatbázisok adatai alapján. Ezeknek a profiloknak nagy valószínűséggel nincs is tulaja, így a Google találatnál a profil alatt lesz egy ilyen rész: Ön a tulajdonosa ennek a vállalkozásnak?.
Erre kattintva tudod igazolni a címet, és ezután a te tulajdonod lesz a profil, tudod szerkeszteni is.
Viszont, ha nem jó címen van ez a profil, vagy már regisztráltál egyet, esetleg ugyanezen a címen van egy már aktív profilod, akkor azt javaslom, hogy vedd fel a kapcsolatot az előző válaszban megadott linken keresztül az ügyfélszolgálattal, és jelezd ezt nekik, ők fognak tudni segíteni.
Egy cégnek csak egy Google Cégem profilja lehet. Ha mondjuk egy adott címen több cég is működik, akkor azt külön igazolni kell. De olyat például nem tudsz csinálni hosszú távon, hogy van több márka, aminek a forgalmazója vagy, és mindegyikre létrehozol egy Google Cégem fiókot ugyanazzal a céggel. Papíron persze ez ugyanaz a cég. Működhet az elején, a Google rendszere automatikusan engedélyezheti, de elég gyakori mostanság a Google Cégem fiókok megszüntetése ismétlődés miatt, a rendszer egyre jobban kiszűri ezeket.
Jelenleg csak a Google Cégem profil nevét tudod több nyelven is megadni, de például a profilban már más weboldal címet nem tudsz megadni, csak egyet. Ha vannak külföldi vendégeid is, akkor mindenképp legalább a Google Cégem profilod nevét add meg többféle nyelven.
Még mindig sok cég nincs jelen tehát a Google Cégem profiljával. Kezdő vállalkozásként biztos, hogy az online jelenlét nulladik lépéseként a Google Cégembe regisztrálnék, főleg, ha van keresés is a szolgáltatásodra a Google-ben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.