BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Keresőoptimalizálás alapok: hogyan javíthatunk a Google keresőben elért helyezésünkön?

A kérdés akkor releváns, ha van egy olyan online jelenlétünk, amelyet szeretnénk több emberhez eljuttatni. Ennek több oka is lehet, de általánosságban a weboldalak lényege az értékesítés - legyen szó termékekről vagy szolgáltatásokról.

A weboldal láthatóvá tétele, vagyis a Google kereső találati listáján elért helyezés feljavítása - akár egészen a csúcsra juttatása a keresőoptimalizálás folyamata. Ez a szó, amellyel sokszor SEO (Search Engine Optimization) néven találkozunk, az online marketing egy nagyon fontos része. Erős online jelenlét nélkül pedig egyre kevésbé rúghat bárki is labdába.

Fotó: seozseni.hu

Az online jelentlét a weboldal készítés feladatával kezdődik. Ahogy itthon jellemző a családtagok bevonása egy minivállalkozásba, sokszor történik meg az, hogy az online marketinges, szövegíró egyben a weboldalt is elkészíti és szerkeszti. A keresőoptimalizálást mi magunk is megtanulhatjuk. A linképítés, célzott tartalomkészítés, technikai SEO, marketing csali és hasonló trükkök, ösvények ismeretével a befektetett energiánk a sokszorosát éri. Ezzel szemben a fizetett hirdetés (PPC, azaz kattintás alapú hirdetés) csak addig hoz célirányos látogatókat, ameddig a kampányt futtatjuk.

Bár sokan vannak, akik nem is ismerik a keresőoptimalizálás szót, az utóbbi több mint 10 évben a SEO beható ismerete egy külön szakmává nőtte ki magát. Az egészen kicsi vállalkozásoktól a legnagyobbakig is szükséges ahhoz, hogy sikerüljön eljutni a fontos kulcsszavak esetén a legjobbak közé. A statisztikákat pedig érdemes megismerni: a kulcsszavakra keresők fele a Google-en a legelső találatra kattint. A kattintók 75%-a az első öt találat közül kattint, míg 90% nem jut át a második oldalra. Egyszerre rendkívül érdekes és bizonyos szempontból ijesztő, hogy ma már ilyen pontos statisztikai adatok léteznek az emberi (vásárlói) viselkedésre.

Ezek a személyek már eleve nyitottak a weblap üzenete felé, hiszen ők maguk akarnak választ találni a kérdéseikre - éppen ezért használják a keresőmotort. Az ilyen típusú látogatók értéke a legmagasabb. Fogékonyak és nyitottak, ezért velük könnyebben, gyorsabban és nagyobb arányban lehet elérni a kitűzött célokat.

A SEO három nagy csoportja

A Google keresőoptimalizálás alapja a jó minőségű tartalom készítése, ami a felhasználóknak élményt nyújt. Ezt nevezik tartalomépítésnek. A tartalomépítés lényege, hogy a fókusz kulcsszó megfelelő környezetbe kerüljön és az oldal lényeges elemeibe legyen beépítve. Az oldalon belül eltér az egyes elemek fontossága. A fő tartalom elsődleges prioritást kap, míg a másodlagos tartalom (lábléc, hasábok, hirdetések) kevésbé értékes. A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, de önmagában nem elég.

A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, de önmagában nem elég. A weboldal tartalma könnyen szerkeszthető, ezért számos kérdést vet fel. Először is, egy hozzáértő számára nem nehéz egy jó minőségű cikket készíteni. De ez nem jelenti azt, hogy a szakma vagy a felhasználók is elismerik az adott weboldalt. A linképítés célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg.

A keresőoptimalizálás harmadik nagy csoportja a technikai SEO. A weboldal használhatósága és a látogatását megakadályozó technikai problémák feltárása, felszámolása. A Google a rangsorolás megállapításához először feltérképezi a weboldalakat. A Googlebot névre hallgató algoritmus elmenti a honlap teljes tartalmát. Képeket, táblázatokat, listákat stb. Ezt nevezzük indexelésnek.

Mindezek fényében a Google keresőben elért helyezésünket könnyedén javíthatjuk. Törekedjünk arra, hogy kiváló minőségű tartalmat publikáljunk weboldalunkon. Olyan cikkeket készítsünk, amelyeket a témába vágó (szakszóval releváns) weboldalak szívesen osztanak meg. Az így szerzett link növeli a weboldalunk bizalmi értékét és jobb helyezés a jutalma. Valamint szüntessünk meg minden technikai akadályt, ami az oldalunk villámgyors betöltését akadályozza.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.