A weboldal láthatóvá tétele, vagyis a Google kereső találati listáján elért helyezés feljavítása - akár egészen a csúcsra juttatása a keresőoptimalizálás folyamata. Ez a szó, amellyel sokszor SEO (Search Engine Optimization) néven találkozunk, az online marketing egy nagyon fontos része. Erős online jelenlét nélkül pedig egyre kevésbé rúghat bárki is labdába.
Az online jelentlét a weboldal készítés feladatával kezdődik. Ahogy itthon jellemző a családtagok bevonása egy minivállalkozásba, sokszor történik meg az, hogy az online marketinges, szövegíró egyben a weboldalt is elkészíti és szerkeszti. A keresőoptimalizálást mi magunk is megtanulhatjuk. A linképítés, célzott tartalomkészítés, technikai SEO, marketing csali és hasonló trükkök, ösvények ismeretével a befektetett energiánk a sokszorosát éri. Ezzel szemben a fizetett hirdetés (PPC, azaz kattintás alapú hirdetés) csak addig hoz célirányos látogatókat, ameddig a kampányt futtatjuk.
Bár sokan vannak, akik nem is ismerik a keresőoptimalizálás szót, az utóbbi több mint 10 évben a SEO beható ismerete egy külön szakmává nőtte ki magát. Az egészen kicsi vállalkozásoktól a legnagyobbakig is szükséges ahhoz, hogy sikerüljön eljutni a fontos kulcsszavak esetén a legjobbak közé. A statisztikákat pedig érdemes megismerni: a kulcsszavakra keresők fele a Google-en a legelső találatra kattint. A kattintók 75%-a az első öt találat közül kattint, míg 90% nem jut át a második oldalra. Egyszerre rendkívül érdekes és bizonyos szempontból ijesztő, hogy ma már ilyen pontos statisztikai adatok léteznek az emberi (vásárlói) viselkedésre.
Ezek a személyek már eleve nyitottak a weblap üzenete felé, hiszen ők maguk akarnak választ találni a kérdéseikre - éppen ezért használják a keresőmotort. Az ilyen típusú látogatók értéke a legmagasabb. Fogékonyak és nyitottak, ezért velük könnyebben, gyorsabban és nagyobb arányban lehet elérni a kitűzött célokat.
A Google keresőoptimalizálás alapja a jó minőségű tartalom készítése, ami a felhasználóknak élményt nyújt. Ezt nevezik tartalomépítésnek. A tartalomépítés lényege, hogy a fókusz kulcsszó megfelelő környezetbe kerüljön és az oldal lényeges elemeibe legyen beépítve. Az oldalon belül eltér az egyes elemek fontossága. A fő tartalom elsődleges prioritást kap, míg a másodlagos tartalom (lábléc, hasábok, hirdetések) kevésbé értékes. A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, de önmagában nem elég.
A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, de önmagában nem elég. A weboldal tartalma könnyen szerkeszthető, ezért számos kérdést vet fel. Először is, egy hozzáértő számára nem nehéz egy jó minőségű cikket készíteni. De ez nem jelenti azt, hogy a szakma vagy a felhasználók is elismerik az adott weboldalt. A linképítés célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg.
A keresőoptimalizálás harmadik nagy csoportja a technikai SEO. A weboldal használhatósága és a látogatását megakadályozó technikai problémák feltárása, felszámolása. A Google a rangsorolás megállapításához először feltérképezi a weboldalakat. A Googlebot névre hallgató algoritmus elmenti a honlap teljes tartalmát. Képeket, táblázatokat, listákat stb. Ezt nevezzük indexelésnek.
Mindezek fényében a Google keresőben elért helyezésünket könnyedén javíthatjuk. Törekedjünk arra, hogy kiváló minőségű tartalmat publikáljunk weboldalunkon. Olyan cikkeket készítsünk, amelyeket a témába vágó (szakszóval releváns) weboldalak szívesen osztanak meg. Az így szerzett link növeli a weboldalunk bizalmi értékét és jobb helyezés a jutalma. Valamint szüntessünk meg minden technikai akadályt, ami az oldalunk villámgyors betöltését akadályozza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.