BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Boldog lehet a webshopok karácsonya

Csúcson zárt a hazai e-kereskedelmi forgalom a Black Friday hetében. Az internetes vásárlások „esetszáma” 22%-kal, árbevétele 5%-kal haladta meg az előző évi eredményeket – derül ki a Growww Digital elemzéséből. A szakértők szerint a napokban csúcsosodó karácsonyi forgalom hasonlóan kedvezően alakul, melynek köszönhetően rekordévet zár az e-kereskedelem, igaz a növekedés dinamikája nem éri el a 2019-ről 2020-ra tapasztalt bevételbeli ugrást. Igaz a 45%-ot követő idei 20-25%-os árbevétel-növekedés sem mondható rossznak, akkor sem, ha ebben a termékek növekvő ütemű drágulása is jelentősen közrejátszik.

A Google Ads költések azt mutatják, hogy erősebb a verseny, mint valaha:

a Black Friday hetében és az azt követő Cyber héten átlagosan 40%-kal nőtt a hazai e-kereskedők Google Ads költése az előző év azonos időszakához képest – mondta Szabó László, a Growww Digital online-növekedési szakértője.

Alább az e-kereskedelmi szereplők Google-hirdetési költségének relatív változása 2020. január első hetéhez képest (270 kelet-közép-európai régiós e-kereskedelmi hirdetési fiók összesített adatai alapján).

Fotó: Growww Digital

Erős évet zár az e-kereskedelem

Minden jel szerint a Black Fridayhoz hasonlóan erős lesz a karácsony is.

A magyarországi Facebook-mobilitási adatokból kitűnik, hogy szeptember óta folyamatosan, tíz hét alatt majdnem 20%-kal csökken a mobilitás, az emberek egyre inkább otthon maradtak. Az elmúlt közel két év adatai alapján a mobilitás csökkenésével egy időben nő az online vásárlások száma. Minél kevesebbet mozognak az emberek, annál többet rendelnek online - írja a Figyelő.

A trendet erősíti, hogy a kevésbé előre gondolkodó, vagy kevésbé árérzékeny vásárlók nem feltétlenül a Black Friday alatt rendelik meg az ajándékokat, ami karácsonyig egy újabb keresleti hullámot jelent.

Fotó: Growww Digital

Az adatok azt mutatják, hogy ezek a változások tartósak, az online vásárlás a mindennapok részévé vált. És ez nem csak a webshopokat érinti kedvezően. Nagyon sok új szereplő lépett piacra. A fizikai bolttal rendelkező kereskedők közül sokan álltak át a hibrid működésre, és működtetnek webshopot is.

A Growww Digital becslése szerint az e-kereskedelem növekedése 20–25% lesz 2021-ben.

A szektor múlt évi 45%-os bővülése után ez szép eredmény. Hasonló növekedési ütem jellemzi a közép-kelet-európai régió országait is.

2019-hez képest, két év alatt több mint másfélszeresére bővült az e-kereskedelem a közép-kelet-európai régióban, miközben Nyugat-Európában 10% alatt maradt az e-kereskedelem növekedése. E növekedési ütem teszi a régiónkat Európa legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező e-kereskedelmi piacává.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.