BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Telenor élére jött, ma a Yettelt vezeti

A márkaváltással új lendületet vett a vállalat, még az idén számos újdonságot fogunk bejelenteni – árulta el a VG-nek Peter Gažík, a Yettel Magyarország vezérigazgatója.

Milyen volt a Yettel első hónapja? Hogyan fogadták az ügyfelek az új márkát?

Izgalmasan telt. A márkaváltást komoly előkészületek után léptük meg, a februári átmeneti időszakban arra törekedtünk, hogy a lehető legtöbb emberhez elérjen a Yettel érkezésének híre, és egy ismerősen csengő brand várja ügyfeleinket, amikor a tényleges váltás után kapcsolatba lépnek velünk. Széles körű hatást ért el a szokatlan hangzású új márkanév és annak figyelemfelkeltő színei. Eleinte sokakat megmozgatott a név, mémesítették, születtek egészen szórakoztató ötletek is. Azt figyeltük meg, hogy minél inkább ismeri valaki a Yettelt, annál inkább kedveli a márkát. Március 1. után, vagyis amióta hivatalosan is Yettel Magyarország Zrt.-ként jegyezzük a céget, számos további részletet oszthattunk meg, többek közt a kitűzött márkacélt, hogy segítsünk az embereknek elérni az egyensúlyt az életükben. Felfedtük teljesen megújult lakossági tarifaportfóliónkat is, amelyben nagy hangsúlyt kapnak a korlátlanságot biztosító lehetőségek, illetve leegyszerűsítettük a velünk való kapcsolattartást, amivel szintén megkönnyíthetjük ügyfeleink mindennapjait.

Hogyan befolyásolta a márkaváltás a működést, várhatóan mely területeken fogja erősíteni a vállalatot?

Már előtte is erős bizalmat tapasztalhattunk az ügyfeleink részéről. Hárommillió kliens kiszolgálása során és az ezt támogató összetett rendszerekben természetesen előfordultak bökkenők, de alapvetően törekedtünk a magas szintű ügyfélélmény biztosítására, ebben az új márka már jó alapokra építkezhet. A Yettel márkacélhoz igazodva folytatjuk és továbbfejlesztjük az ügyfélközpontú gondolkodást, a márkaváltással párhuzamosan egy dedikált igazgatóságot hoztunk létre, amelynek mandátuma van ennek a folyamatos fejlesztésére. Kiváló minőségű, egyszerűen használható szolgáltatásokat biztosítunk, és olyan új termékeket vezetünk be a piacra, amelyek ezt a célt szolgálják. A korábbi márkánk ismertsége előnyt jelentett, de bizonyos szempontból konzerválta is, hogyan gondolnak ránk az ügyfeleink. A Yettellel új lendületet vehetünk, a megújult márkacélok és értékek mentén pedig olyan szolgáltatásokat építhetünk, amelyekre ma és holnap valóban szüksége van az ügyfeleknek.

Fotó: Peter Sorok

Több új szolgáltatást is indítottak tavaly, ez hogyan rendezte át a piacot?

A mobile-only szerepből kihívóként érkeztünk az új területekre, reálisan nem lehettek olyan elvárásaink, hogy néhány hónap alatt az újonnan indított szolgáltatások átrendezzék a piacot, de úgy látjuk, felrázták azt: egyre többen ismerik meg és egyre többen választják az általunk kínált otthoni internet- vagy vezetékes üzleti szolgáltatásokat, mi pedig folyamatosan dolgozunk azon, hogy egyre több ügyfelünk számára elérhetők legyenek ezek a lehetőségek. Figyelünk az eddigi, széles körű ügyfélvisszajelzésekre, és azt gondolom, nem titok, hogy már az új területeken is egyes szolgáltatások továbbfejlesztésen dolgozunk.

A 3G-képes telefonok csereprogramjáról mik az első tapasztalatok? Illetve hol tartanak az előkészületek a 3G lekapcsolásához?

Nagyszerű kezdeményezésnek tartom, hogy hatóság támogatja az ügyfeleket az új technológiák elérésében, a program kiváló példa arra, hogy szabályozó és a szolgáltatók hogyan tudnak együttműködni. Élénk az érdeklődés, és a program hatására céltudatosan érkeznek hozzánk a kedvezmény érvényesítéséért az ügyfelek, akik egyértelműen a belépő szintű készülékeket keresik, a legtöbbet ebben a kategóriában értékesítünk a program keretében. A 3G kivezetése egy nagyszabású és előremutató feladat, a folyamatos tájékoztatás és a kedvezményes készülékcsere lehetősége mellett hálózati oldalon is alapos előkészületeket teszünk: kisebb területeken teszteljük a 3G lekapcsolását és annak hatásait, amiből fontos következtetéseket vonhatunk le a technológia későbbi teljes és leginkább ügyfélközpontú kivezetéséhez. 

Készen állunk arra, hogy idén júniusban a 900 MHz-es tartományban kivezessük a 3G-t,

ezzel további kapacitást biztosítsunk a modernebb technológiáknak, növelve hálózatunk képességeit, ami az ügyfeleink folyamatosan növekvő mobilnetigényét szolgálja ki.

Milyen hálózatfejlesztéseik voltak eddig az idén?

Folytatjuk az 5G-fókuszú mobilhálózati fejlesztéseket, illetve az 5G-rádióhálózat igényeit kiszolgáló maghálózati fejlesztéseket végzünk. Országosan már több mint 250 bázisállomáson érhető el a Yettel 5G-s szolgáltatása. Az 5G-hálózatot használó ügyfeleink száma az elmúlt tíz hónapban közel tízszeresére, míg az 5G-n forgalmazott adatmennyiség ez idő alatt mintegy tizenötszörösére nőtt. Az egyre elérhetőbb árfekvésű 5G-képes telefonok és a dinamikus hálózatfejlesztés mellett az 5G szerepének további gyors erősödését jósoljuk erre az évre. Valamint dolgozunk új üzleti hálózati szolgáltatásokon is. A mobilüzletágból már tavaly nyitottunk az otthoni internet- és vezetékes üzleti szolgáltatások irányába, sőt az ősszel indított menedzselt tűzfalszolgáltatással fontos lépést tettünk a komplex üzleti informatikai szolgáltatóvá válás felé. Még az idén több izgalmas bejelentésre készülünk.

Valamivel több mint egy éve van Magyarországon. Milyennek értékeli az eddigieket? Mennyire más a magyar piac, mint a szlovák?

A járvány kellős közepén érkeztem a cég élére, több hónapig nem is láttam a teljes magyarországi csapatot egyben, sok új kollégámat csak online meetingeken ismertem meg. Ez kétségtelenül nehezítette a munkát, mégis sikeresnek ítélem az elmúlt időszakot, a hálózatfejlesztést célzó beruházásokkal sokat tettünk az ügyfélélmény növeléséért, hálásak lehetünk ügyfeleink bizalmáért, és üzletileg is sikeres évet zártunk. A szlovákiai O2, amelynek a vezérigazgatója voltam, harmadik cégként lépett a piacra, így annak az erős versenynek, amit itt a fix szolgáltatások területén látok, Szlovákiában is tanúja voltam. Annak ellenére, hogy a piaci dinamika némileg eltérő, a belépés és a fejlődés helyzete meglehetősen hasonló. Ha Peter Gažíkot mint magánszemélyt kérdezi, sok hasonlóságot látok a magyar és a szlovák emberek között, ami számomra egy igen pozitív élmény. Legtöbbet a fővárosban tartózkodom, nagyon kedvelem Budapest hangulatát, kedves emberekkel találkozom, és az ország hírnevének megfelelően nagyon könnyű kiváló magyar borokat találni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.