Közzétette negyedéves pénzügyi jelentését a Twitter, amely ezzel megint az újságok címlapjára kerülhet. Nem csak azért, mert a közösségi médiacég a várakozásoknál harmincszor jobb eredményt produkált, hanem mert a hétfői tulajdonosváltás árnyékában közzétett gyorsjelentésében egy régi trükköt is leleplezett: közel három éven át csaknem 1,9 millióval "felülkerekítette" a felhasználói számát – írta az FT.
A mikroblogot üzemeltető cég szerint a 2019 első negyedév végén publikált jelentésben vétettek egy hibát, akkor – utólagos becslésük szerint – mintegy 1,4-1,9 millióval elvétették a felhasználók számára vonatkozó adatot. Ezt azóta sem ellenőrizték, ami miatt aztán minden következő negyedévben, egészen mostanáig, hamis adatot közöltek. A "hiba" miatt a felhasználókra vonatkozó nyilvános adat kevesebb mint 1 százalékkal a valós adat fölött volt az elmúlt csaknem három évben.
A Twitter azt írta, a hiba forrása az volt, hogy 2019 márciusában bevezettek egy újítást, amely lehetővé tette a felhasználóknak, hogy a Twitteren nyitott, különböző néven vezetett fiókjaikat összekössék egy "elsődleges felhasználói fiók" alatt. Ez egyrészt a felhasználók számára is hasznos ötletnek bizonyult, tömegével éltek is a lehetőséggel, hiszen így könnyebben válthattak az általuk üzemeltetett fiókok között. Másrészt a Twitternek is hasznára vált volna, mert a fiók-összevonás után tisztábban látta, hogy valójában hány aktív felhasználó mozog az oldalon. A mikroblogot üzemeltető cég azonban, úgy tűnik, nem élt a lehetőséggel, és minden az elsődleges felhasználói fiók alá kapcsolt újabb fiókot újabb egyedi felhasználónak számolt.
A közösségi médiacég közölt még egy érdekes adatot a felhasználóiról, aki a negyedév végén már 229 millióan voltak: a Twitteren nyitott fiókok között kevesebb mint 5 százaléknyi a hamis felhasználó vagy az olyan bot, amelyet arra használnak, hogy mások bejegyzései alá spammelve reklámozzanak valamit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.